اقدام مشترک ضدایرانی آمریکا و کشورهای عربی


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844053

کشورهای عضو مرکز اعتماد تامین مالی تروریسم که شامل ایالات متحده و چندین کشور عربی است، نام چند نفر از جمله دو ایرانی را در فهرست تحریم‌های ادعایی خود قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد افراد و گروه های مختلفی را در فهرست تروریست های خود قرار داده است.

شبکه خبری الحدث گزارش داد که اعضای مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم که عربستان سعودی یکی از اعضای آن است، 13 فرد و سه گروه را در فهرست “تروریسم” قرار داده اند.

به گزارش این شبکه، نام سه نفر از افراد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این فهرست به چشم می خورد. دو نفر از آنها اتباع ایران و بقیه تبعه لبنان هستند.

یک شهروند افغانستان، سه شهروند سوری و شش نیجریه دیگر در این فهرست هستند. نیجریه ای ها متهم به “ایجاد یک باند مرتبط با گروه تروریستی بوکوحرام برای جمع آوری کمک های مالی برای اعضای این گروه مستقر در نیجریه” هستند.

شهروندان سوری همچنین متهم به تاسیس شرکت سوری القطرجی هستند که مدعی است این شرکت مسئول تامین سوخت گروه تروریستی داعش است.

الحدات همچنین گفت که نام گروه های سرایا الشتر و سرایا المختار که در بحرین و القطرج حضور دارند نیز در این لیست وجود دارد. این دو گروه به دلیل ارتباط با سپاه در لیست قرار گرفته اند.

در 20 می 2017، ایالات متحده و عربستان سعودی قراردادی را برای ایجاد مرکزی به نام مرکز تامین مالی تروریسم امضا کردند. این مرکز تاکنون 82 فرد و گروه را در فهرست تحریم های شش مرحله ای خود قرار داده است.

بر اساس مقررات مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​تامین مالی آنها در عربستان سعودی، تمامی دارایی ها و اموال تمامی متهمان به حمایت از تروریسم در این کشور مسدود خواهد شد.

این ادعا به این دلیل است که عربستان سعودی همراه با ایالات متحده حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید