امام جمعه زنجان: از بین رفتن اعتماد عمومی نتیجه بد جلوه دادن مدیران گذشته است

امام جمعه زنجان: از بین رفتن اعتماد عمومی نتیجه بد جلوه دادن مدیران گذشته است

روز جدید نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: نکته جالب در این مورد این است که همه این زنان از طریق گزینش و با تایید مراجع ذیصلاح جذب شده اند.

آیت الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه معمولا در جامعه به مشکلات توجه می کنیم و مسائل مهم و اساسی را نادیده می گیریم، افزود: یادمان باشد که سیدالشهدا هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

امام جمعه زنجان یکی از معضلات کشور در خصوص رعایت حجاب را کارمندان کشور می داند و می افزاید: نکته جالب در این مورد این است که تمامی این بانوان از طریق گزینش و با تایید مراجع ذی صلاح به کار گرفته شده اند.

وی حل مشکل اشتغال از طریق اشتغال را یکی از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: دولت 20 برابر استاندارد جهانی کارمند دارد که این یکی از موانع رکود امور است که نوعی نفی محسوب می شود. زیرا دستمزدی که این افراد را بدون کار وارد زندگی خود می کند خواهد بود

آیت الله خاتمی عدم توضیح را یکی دیگر از مشکلات دانست و ادامه می دهد: بیش از دو سال است که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند و با فضای مجازی هدایت می شوند که در نتیجه مشخص شده است که از والدین شنیده نمی شود. و معلمان

وی به بی توجهی مردم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و تاکید کرد: تذکر از منکر یک وظیفه همگانی است و در واقع تسلسل واجبات مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است. و چون غایب باشد، چنانکه داستان می گوید، عمل دیگری نخواهد بود. این است که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، ظالمان بر آنها مسلط می شوند و دعای مؤمنان مستجاب نمی شود.

آیت الله خاتمی یکی از دلایل از بین رفتن اعتماد عمومی را ناشی از بد جلوه دادن مدیران گذشته می داند و ادامه می دهد: مدیران جدید بهشتی را وعده دادند که نتوانستند به آن عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه به گفته مسئولان 75 درصد از دستگیرشدگان حوادث اخیر در کشور بیکار هستند، افزود: ارائه آموزش های سایبری نیز کار را سخت کرده است.

وی به ناسازگاری در جامعه اشاره و تصریح کرد: منشأ بسیاری از مشکلات ترک امر به معروف و نهی از منکر است و طبق آیه قرآن اصلاح امور باید از خود انسان آغاز شود.

باید ریشه مشکل را پیدا کرد

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه حوادث اخیر اولین نیست، ادامه داد: با پایان یافتن حوادث نباید فکر کنیم که کار تمام شده است، بلکه باید به جای معلول به فکر رفع علت باشیم و اگر نگاه نکنید. برای حل مشکلات دوباره، دوباره اتفاق خواهد افتاد

امام جمعه زنجان نیروهای حزب الله را به تقریب و صلح دعوت کرد و گفت: طبق روایاتی که از ائمه اطهار(ع) رسیده است، شیعیان نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند و با یکدیگر صلح و معاشرت داشته باشند، باید بدانید که گناه است. برخی از رذیلت ها ملتی را فرا می گیرد، اما انحطاط اخلاقی و سوء ظن یکی از بزرگترین بدی هاست.

وی با تاکید بر اینکه دلش برای ضد انقلاب و غیرمسلمانان نمی سوزد، ادامه داد: با متدینین و مسلمانان صحبت می کنم چون اگر هوا آلوده شود همه را متاثر می کند اما انگار هنوز آسیبی به ما نرسیده است. “

آیت الله خاتمی به تلاش شبانه روزی رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: ای کاش همه اعضای دولت رئیس جمهور در پیگیری پرونده ها ایشان را همراهی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با قدردانی از اقدامات انجام شده در امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه به هیچ وجه در عزل و نصب ها دخالتی نداشته و نخواهم کرد، افزود: اما من شاهد بوده ام. نتایج حاصل از برخی تکالیف

وی تربیت نیرو را از الزامات مدیریتی کشور در هر دستگاهی که تا به حال در استان فعالیت کرده است دانست و گفت: انتصاب مدیران غیر ماهر گناه است و برای اعضای دردمند مجمع آرزوی موفقیت دارم. و شفقت.”

دیدگاهتان را بنویسید