سیاست صهیونیسم کم اهمیت جلوه دادن موضوع فلسطین در بین مسلمانان است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835104

محمود مرادی گفت: امروز سیاست اصلی استکبار و صهیونیسم این است که مسئله فلسطین را در ذهنیت جوامع مسلمان کم کند و آن را به فراموشی بسپارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود مرادی در گفت و گو با بالا گفت: اسرائیل فقط یک دولت بی زمین نیست که حتی یک ملت ندارد، بلکه ساکنان آن مهاجرانی از بیش از 100 کشور و ملیت مختلف با رنگ ها، نژادها، زبان های مختلف هستند. یهودیان به فلسطین آمدند.

وی گفت: آنها هویت یکسان و واقعی ندارند و اشتباهات فعال و جدی بین آنها وجود دارد که مهمترین آنها سیاست آپارتاید و برتری نژادی است! برتری اشکنازی ها بر سفاردی ها! برتری سفیدپوستان بر سیاه پوستان! برتری یهودیان بر اعراب و مسیحیان و …. صهیونیسم مبتنی بر جنگ رسانه ای و فریب روانی است که مهمترین آن ظلم و ستم و معروفترین آن ادعای هولوکاست است شهادت صلح طلبان غربی از اسرائیل و …. .، اکنون نشانه ظلم اسرائیل فرو ریخته است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: حرکت جهانی تحریم و انزوای اسرائیل BDS توسط فعالان اروپایی و آمریکایی امروز به یکی از چالش های بزرگ رژیم جنایتکار اسرائیل تبدیل شده و دولت های غربی را مجبور کرده است که به تدریج حمایت از اسرائیل و حتی مجالس مختلف غربی را کاهش دهند. (ایرلند، انگلیس، فرانسه، سوئد و 136 کشور در سراسر جهان و …) “کشور فلسطین” را به رسمیت بشناسند و این امر باعث شده است که اسرائیل مبالغ هنگفتی را برای اتحاد با کشورها و گروه های جنایتکار برجسته ای مانند میانمار، نیجریه، خرج کند. سودان جنوبی و کشورهای عربی حامی داعش، یعنی امارات و عربستان سعودی.

قیام فلسطینیان در روزهای اخیر نشان داد که این وقایع پس از آن آغاز شد که رافائل موریس، رهبر جنبش افراطی برای بازگشت به کوه معبد اعلام کرد که عید فطر یا فطر را در مسجد الاقصی قربانی خواهد کرد. مرادی گفت. .

وی یادآور شد: این جریان افراطی در سال 1967 توسط فردی به نام گرشون سالمون یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی تأسیس شد و می خواهند مسجد الاقصی را تخریب کنند و همه مسلمانان و مسیحیان را از آن بیرون کنند. “سرزمین اسرائیل.” مسجد الاقصی و ساخت معبد سلیمان آغاز جنگ آخرالزمانی آرماگدون در نظر گرفته می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دولت نفتالی بنت پس از عملیات فلسطینیان در روزها و هفته های اخیر به مرز انحلال دولت خود رسیده است و از وجود چنین جنبش های افراطی برای منافع سیاسی از رای یهودیان ارتدوکس افراطی حمایت می کند. سایر گروه های مسلمان از سایر ملل اسلامی نشان داده اند که برخلاف انحراف برخی از سیاستمداران عرب از آرمان فلسطین، شاهد موجی از هویت دینی در میان مردم فلسطین و سایر ملل هستیم و این مقاومت در غزه باقی نمی ماند و گسترش نمی یابد. به دیگران. مناطق

مرادی یادآور شد: این اقدام ناشیانه صهیونیست ها در سالگرد نبرد سیف القدس در سال 2021 که صهیونیست ها مستاصل آتش بودند، نشان داد که نفتالی بنت راه نتانیاهو را دنبال می کند که نتیجه ای جز شکست نداشت. وی خاطرنشان کرد: واکنش وزارت امور خارجه کشورمان نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگر سیاستمداران و دولتمردان خودخواه همواره از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و خواهد کرد و این نشان دهنده سرنوشت سیاه و پایان ناپذیر آنهاست. و ذلت و انکارناپذیر است.اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان زنگ مرگ و نابودی زیر گوش صهیونیست ها به صدا در می آید.

این کارشناس سیاسی گفت: با نزدیک شدن به روز قدس، صدای زنگ مرگ مانند صوراسرافیل، دست صهیونیست ها را بریده و به میدان وحشی گری جنون آمیز می کشاند. «جنگ بیرون از خانه و امتیاز گرفتن در داخل» است و روز به روز دایره را بر فلسطینی ها تنگ می کند و معتقد است که مسئله فلسطین به زودی تمام می شود و در عوض مسئله سوریه، اردن، لبنان و… کشورهایی مانند فلسطین به سرنوشت آنها خواهند رسید. برعکس؛ بزرگترین ضعف مبارزان فلسطینی نبود گفتمان ستیزه جویانه در نبرد بود و آنها فقط برای بیرون راندن صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی به جنگ پرداختند و در نتیجه کشورهای اسلامی خود را موظف به حمایت سخاوتمندانه از فلسطین دانستند.

مرادی افزود: ظهور انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و اعلام راهبرد ریشه کنی سرطان صهیونیسم از منطقه اسلامی با شعار «اسرائیل باید نابود شود» به مبارزان فلسطینی جانی تازه و مصمم برای ادامه راه داد. ابتکار حیله گرانه امام خمینی (ره) برای اعلام روز جهانی قدس، همه برنامه های نظام سلطه و غرب برای تسلط بر جهان اسلام از طریق وجود و تقویت غده سرطان، رژیم دروغین صهیونیستی را نابود کرد و صهیونیست ها را در سرزمین های اشغالی گرفتار کرد. راه‌اندازی استراتژی انتفاضه (جنگ سنگ) توسط فلسطینی‌ها مسیر صهیونیست‌ها را تغییر داد و آنها را مجبور کرد که استراتژی «جنگ بیرون از خانه و امتیاز گرفتن در داخل» را به استراتژی «جنگ در فلسطین و ورود به خارج از فلسطین» تغییر دهند. “.

وی تاکید کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی یک اقدام فوق راهبردی و با ابعاد بزرگ بود که نتیجه نهایی آن نابودی رژیم صهیونیستی و بالاتر از همه نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود. نظام سلطه غربی دین داد و جنگ برای آزادی فلسطین را به جنگی برای آزادی قدس شریف از چنگال خون آشامان صهیونیست تبدیل کرد. مقید شدن جنگ تحمیلی عاشورا و کربلا، ماهیت جنگ تحمیلی را به عنوان دفاع مقدس و هدف گذاری برای رزمندگان اسلام قرار داد.

مرادی ادامه داد: نامگذاری روز جهانی قدس فرهنگ حمایت از کشورهای مسلمان نسبت به فلسطین را تغییر داده و کشورهای مسلمان را به مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان یک وظیفه شرعی و اسلامی به جای کمک به فلسطین سوق داده است.

«مقصر اصلی فاجعه غصب فلسطین، دولت‌های غربی و سیاست‌های شوم آنها بودند و در روزی که دولت‌های پیروز جنگ جهانی اول نیاز به پایگاهی امن در قلب منطقه برای تضمین تداوم سلطه خود احساس کردند. وی گفت: سالها قبل با طرح بالفور و با موافقت حاکمان یهود زمینه بدعتی به نام صهیونیسم را فراهم کرده بود.

مرادی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از جنگ جهانی دوم با استفاده از غفلت و مشکلات دولت های منطقه، ضربه ای زدند و رژیم جعلی و کشوری بدون ملت صهیونیستی اعلام کردند. امروز مسئله فلسطین از مرزهای جغرافیایی این سرزمین فراتر رفته و فلسطین تا مرزهای جهان اسلام گسترش یافته و خاکریزی به وسعت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

وی گفت: با اعلام روز جهانی قدس، مبارزان فلسطینی حضور مسلمانان را در اطراف خود احساس کردند و این امر روحیه مبارزاتی آنها را تقویت کرد و موضوع آزادسازی قدس شریف از چنگال ائتلاف یهودی غربی به معضلی بزرگ تبدیل شده است. جهان اسلام: امروز هم سیاست اصلی استکبار و صهیونیسم این است که مسئله فلسطین را در ذهنیت جوامع مسلمان کاهش داده و آن را به فراموشی بسپارند.

این کارشناس سیاسی گفت: فوری ترین کار مبارزه با این خیانت مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خود کشورهای اسلامی است و اسرائیل موجودیت خود را در «سرزمین» ملت دیگری تثبیت کرده است.

مرادی افزود: اولین شرط تشکیل جامعه و حکومت، سرزمین است و جامعه و حکومتی که سرزمینش اشغالی و متعلق به افراد دیگر است چگونه می تواند به بقای خود امیدوار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید