امام جمعه قزوین: با کسانی که نمی خواهند فحشا رواج دهند باید با احترام برخورد کرد. در شب های احیا هم حضور دارند و اشک می ریزند

امام جمعه قزوین: با کسانی که نمی خواهند فحشا رواج دهند باید با احترام برخورد کرد.  در شب های احیا هم حضور دارند و اشک می ریزند

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده و فقیه استان قزوین بر پرهیز از ایجاد دوگانگی بین «با حجاب» و «بی حجاب» تاکید کرد و گفت: در صورت ایجاد دوگانگی، دشمن پیروز می شود و ما شکست می خوریم، پس نباید اجازه دهیم دوگانگی ایجاد شود.» پس بیایید ببینیم در مقایسه با کسانی که فحاشی می کنند، چه تعداد افراد با حجاب و حتی بی حجاب هستند، هر چقدر بی حجاب ها را برجسته کنیم. ، خوشحال می شوند و شاید ما هم فحشا می کنیم.

نماینده فقیه استان قزوین بر پرهیز از ایجاد دوگانگی «محجبه» و «بی حجابی» تاکید کرد و گفت: اگر دوگانگی ایجاد شود، دشمن پیروز می شود و ما بازنده می شویم، بنابراین نباید اجازه دهیم دوگانگی ایجاد شود. تعداد بی حجابی ها را ببینید و حتی بی حجاب ها را با کسانی که مرتکب بدحجابی می شوند مقایسه می کنند، هر چقدر هم که روی این بی حجابی ها تاکید کنیم خوشحال می شوند و گویا ما هم در حال گسترش فحشا هستیم.

به گزارش «ایزبور» به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از فعالان امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حوزه عفاف و حجاب که با حضور رئیس کل دادگستری برگزار شد. گروه های زیادی دست به دست هم داده اند و در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می کنند، این که موفق شده اند به دلیل همین وحدت است. در کنار هم بایستید و اگر تحصن انجام شود انشاءالله موفق خواهید بود.

نماینده فقیه در استان قزوین ادامه داد: تلفیق امام و امت معجزه است، انقلاب اسلامی ما با این ترکیب پیروز شد و اکنون در عرصه های مختلف از جمله علم، فناوری، دفاعی، امنیتی و سیاسی در جهان سربلند می درخشد. همان طور که ما با امام حرکت می کنیم، در تمام حرکت ها و سکونت گاه های ما باید به این موضوع توجه شود.

فرمود: «خداوند به مؤمنان می‌فرماید اگر دل‌های خود را برای یکدیگر نسوزانید و آبروی خود را به پای یکدیگر نگذارید، منافق می‌شوید.» قرآن حالت دوقطبی ایجاد می‌کند و در آیه ۱۹ سوره می‌فرماید. نور: «الذین محبّب فیه المؤمنین» اگر گسترش یابد عذاب دردناکی در دنیا و آخرت برایشان خواهد بود و فقط خدا می داند و شما نمی دانید.

با یک فرد فحشا که نمی خواهد فحشا را گسترش دهد باید با احترام رفتار کرد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید با کسانی که نمی خواهند فحشا رواج دهند با «احترام» و «شفقت» رفتار کرد، یادآور می شود: در حقیقت در این آیه خداوند می خواهد به ما بگوید که زنی که حجابش مناسب نیست این است. واقعا قصدش؟ گسترش فحشا است. یعنی اهل فحشا و فساد است یا نمی داند و نمی فهمد.

وی ادامه داد: کسانی که به دلیل ناآگاهی یا مشکلات خانوادگی متواضع هستند باید با احترام و دلسوزی برخورد کرد، به آنها هشدار داد، به تغییر رفتار تشویق کرد و مورد احترام قرار داد.

نماینده یک فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کسانی که مثلا از خودشان فیلم می گیرند و این فیلم های فحاشی را منتشر می کنند، عاشق شیعه زنا هستند و قانون باید با آنها به شدت برخورد کند و مجازات کند، اما کسانی که کسانی که نمی فهمند به محبت نیاز دارند و باید جذب شوند، باید بدانیم که اکثریت از این دسته دوم هستند و این را در بیانات رهبر معظم انقلاب دیده ایم.

عابدینی خاطرنشان کرد: این مسائل بسیار ظریف است و باید مواظب باشیم، نباید این رسوایی ها و بی شرمی ها را طوری کنیم که همه خوبی ها نادیده گرفته می شود، در روحیه ما نیز موثر است.

وی تصریح کرد: هیچ مژده و تشویقی زیباتر از این برای شما نیست. کسانی که دوست دارند شعائر الهی و حجاب اسلامی و عدل با عظمت درک شود، این نشانه تقوای دلهایشان است، چون دلشان پاک و پرهیزگار است، این که حریص دین هستند، این بسیار است. در پیشگاه خداوند بهایی دارد، خداوند حرکت شما را برکت دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امسال تاکید اصلی رهبر انقلاب در سخنرانی 14 خرداد این بود که ایشان رمز موفقیت امام خمینی (ره) را ایمان و امید دانستند. او هر کاری را به ما آموخت که هر کاری بخواهیم انجام دهیم، باید بر این دو پایه باشد، باید با ایمان حرکت کنیم و به ایمان مردم تکیه کنیم.

بسیاری از بی حجاب ها و بی حجاب ها بی دین نیستند

وی ادامه داد: باید با ایمان و اعتقاد کار کرد، باید به ایمان و اعتقاد مردم تکیه کرد، مردم بی دین نیستند، خیلی از همین بی حجابی ها و بدحجابی ها در شب های احیا هم حضور دارند، اشک می ریزند، قرآن می خوانند. ما باید قدر این فرصت را بدانیم، نباید همه اینها را نادیده بگیریم و زیر پا بگذاریم.

عابدینی تصریح کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرمود که اگر مغرور و سنگدل باشی همه از تو پراکنده می شوند، اگر می خواهی مردم دور تو جمع شوند و حتی خانواده های زنان بدحجابی نزد تو بیایند و از تو تشکر کنند. بگو تو بچه ما را راه انداختی بیایید، اگر می خواهیم این اتفاق بیفتد، باید از روش مهربانانه و بردبار پیامبر اکرم (ص) استفاده کنیم و قوه قضائیه نیز باید نسبت به مستکبران در گسترش فحشا سخت گیری کند، زیرا جای احسان نیست.

معروف است که محدود به حجاب نیست

امام جمعه قزوین یادآور شد: باید بدانیم حوزه امر و نهی فقط مربوط به حجاب نیست، مردم وقتی می شنوند فلانی اموالشان را دزدی کرده باز هم می دوند تا صلاحیت نمایندگی مجلس را بگیرند، بنابراین از این پس اگر ما امر و نهی نکنیم، قدرت راحت‌تر می‌تواند دزدی کند، باید همه این چیزها را با هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر اینطور باشد تبدیل به کاریکاتور می شود، یعنی ما بر بعضی چیزها تاکید کرده ایم و از بعضی چیزها غفلت کرده ایم، بنابراین امر به معروف و نهی از منکر شامل مبارزه با فساد، مبارزه با نفاق، مبارزه با اختلاف است. همچنین مبارزه با همه بدی ها، یکی از جاها عفاف و حجاب است، ما باید در همه جا به اقتضای عقل و منطق و خرد کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید