امام خمینی(ره) آموزه های اخلاقی پیامبر(ص) را احیا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام نظری کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ با اشاره به بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت: با بعثت پیامبر اکرم (ص) راه رستگاری باز شد. احکام شریعت و حقایق حکمت را بیاموزید.

گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «به من الهام شد تا اخلاق را کامل کنم و رشد دهم». و این نشان می دهد که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تا چه اندازه تلاش کرد تا جامعه عربستان در آن زمان را به آرمان های واقعی جامعه بشری نزدیک کند.

نظری تصریح کرد: یکی از اهداف مهم، اصلی و اساسی بعثت پیامبر(ص) گسترش و تقویت اخلاق و معنویت در جامعه بشری است.

این کارشناس فرهنگی گفت: آموزه های عملی و سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تحولی عمیق در جامعه اسلامی ایجاد کرد که نشان دهنده تأثیر عمیق و عمیق بعثت در بحث اخلاق و معنویت».

وی با اشاره به اخلاق و معنویت در انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) یکی از بهترین یاران راستین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در طول تاریخ اسلام بود و آموزه های اخلاقی را احیا کرد. امامی که توانست از رفتار و کردار و گفتار خود الگو بگیرد و عالم تشنه معنوی را به سمت اخلاق و معنویت سوق دهد.

نظری گفت: خمینی (ره) را در تمام مراحل و ابعاد زندگی اجتماعی، سیاسی و …، تقوا و تقوا در اخلاق را شعار دارم و معنویت و اخلاق را در جامعه اسلامی احیا کرد.

این کارشناس فرهنگی گفت: اخلاق و معنویت اسلامی رکن مهمی در شکل گیری تمدن اسلامی است و اگر اخلاق و معنویت درست باشد حکومت، سیاست و اقتصاد هم درست می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید