امام صادق (ع) احیای معارف اسلام / ضرورت بازگشت به مکتب ائمه (ع) به عنوان یک امر معرفتی


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841838

حجت الاسلام رحیم زنگنه با بیان اینکه امام صادق(ع) احیاگر معارف اسلام است، گفت: نیازمند بازگشت به مکتب ائمه(ع) به عنوان یک موضوع معرفتی و انسان شناسی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، ابوعبدالله جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب (83-148ق)، معروف به امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان. امامتش 34 سال و عمرش 65 سال است. در 31 سالگی به امامت رسید.
امام صادق (ع) در سال 148 هجری قمری توسط مأموران منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن به شهادت رسید. اکثر مورخان و سیره نویسان شیعه تاریخ شهادت وی را 25 شوال می دانند.

حجت الاسلام رحیم زنگنه در گفت و گو با مرصاد اظهار داشت: رمز موفقیت، شکل گیری و تداوم مذهب جعفری توسط امام جعفر صادق (ع) از این رو روز شهادت آن حضرت نقطه عطفی در تاریخ تشیع است.
این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه امام صادق(ع) احیاگر تعالیم اسلام است، می افزاید: امام جعفر صادق(ع) برای نجات دین مبین اسلام، رواج معارف الهی در جامعه و در واقع او خون است. زندگی.مکتب تشیع.
وی بیان کرد: آشنایی با معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام جعفر صادق(ع) موجب تحولات فکری، فرهنگی، اجتماعی و دینی در مسلمانان جهان شده است.
حجت الاسلام زنگنه توجه به فقاهت و فقاهت را مهم ترین ویژگی امام صادق (ع) برشمرد و گفت: تجدید حیات معارف اسلام توسط امام صادق موجب شد تا ایشان به عنوان رئیس جعفری یا تشیع شناخته شوند.
این کارشناس مذهبی افزود: این خط فکری زمینه ساز نوسازی و احیای معارف اسلامی شد. وجود عقلانیت، رویکردهای خردمندانه به دین، انحراف از تعصبات بی ریشه دینی و رویکرد بدیع به فقه از ویژگی های مکتب جعفری بوده و آن را پویا کرده است.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) مبتنی بر نگاه صحیح به کتاب و سنت اندیشه اسلامی پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران قادر است راه را ادامه دهد. بشریت با استفاده از روش ائمه (ع) به جایگاه اصلی خود می رسد و دین مبین اسلام را ترویج می کند.
وی بازگشت به مکتب ائمه (علیهم السلام) را به عنوان یک پرسش معرفتی و انسان شناختی ضروری می داند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید