امام صادق (ع) منادی وحدت بین مسلمانان است

زمان: 15:55
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778894

بنابراین ، با این توصیف ، پس از قرآن و پیامبر اسلام (ص) ، واقعاً می توان امام صادق (ع) را نخستین پیام آور وحدت نامید. به نام همدلی در بین مسلمانان گفتند: «من اولی الصلاة، نمازگزار وارث رسول خداست.» و از کودکان تا کوچک و بزرگ در عراق، پاکستان و سوریه می‌گویند. آنها آن را مجاز می دانند و اعمال خود را به قرآن نسبت می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته صاحب خبر ؛ امام جعفر صادق (ع) در روز جمعه ، سحرگاه فجر به دنیا آمد و طبق سنت ، در روز دوشنبه هفدهم ربیع الاول 83 هجری قمری به دنیا آمد و با نور خوب خود جهان انسان ها را روشن کرد. پدرشان امام محمد باکر (ع) آن را به نام عمویش جعفر طیار (ع) «جعفر» نامگذاری کرد. حضرت جعفر بن محمد (ع) کنیه معروفی به نام «ابو عبدالله» و دو کنیه مجهول به نامهای ابواسماعیل و ابوموسی داشتند. چندین عنوان نیز وجود داشت که معروف ترین آنها عبارتند از: صادق ، صابر ، طاهر و فاضل.

شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) او را با نام “صادق آل محمد (ص)” می شناسند. زیرا این امام هرگز چیزی جز صحیح و درست نگفته است. پدر بزرگوارش امام محمد باكر (ع) است كه نسب او با دو واسطه به فرماندهان مومن امام علی (ع) و با سه واسطه به پیامبر اكرم (ص) منتهی می شود.

مادر گرامی امام جعفر صادق (ع)، فاطمه معروف به «ام فروه» از زنان نیکوکار، نیکوکار و نیکوکار زمان خود بود. این بانوی پرهیزگار و با تقوا بهترین زن زمان خود در فضیلت و فضیلت محسوب می شد و امام صادق (ع) در شأن و مقام خود می فرماید: مادرم از جمله زنانی بود که ایمان آورد ، تقوا پیشه کرد و کارهای نیک انجام داد. و خدا دوست دارد نیکی کند.

امام جعفر صادق (ع) دوازده سال زندگی را به برکت جد گرامی خود امام زین العابدین (ع) درک کرد و از مکتب آموزشی و علمی ایشان بسیار بهره برد. همچنین ، این امام 32 سال از حضور شریف پدرش امام محمد باقر (ع) برخوردار بوده و در همه رویدادهای مهم در کنار پدر بزرگوارش بوده است. دوران امام جعفر صادق (ع) 33 سال و ده ماه (از ذی الحجه 114 تا 25 شوال سال 148 هجری قمری) است. موارد زیر مدرن بود:

  • عبدالملک بن مروان (65-86 ق)
  • ولید بن عبدالملک (86-96 ق)
  • سلیمان بن عبدالملک (96-99)
  • عمر بن عبدالعزیز (99 – 101 هجری قمری)
  • یزید بن عبدالملک (101 – 105 هجری قمری)
  • هشام بن عبدالملک (105 – 125 ق)
  • ولید بن یزید (125 – 126 هجری قمری)
  • یزید بن ولید (126 – 126 ق)
  • مروان بن محمد (126-132ق) 10
  • ابوالعباس سفاح (132 – 136 ق)
  • منصور دواناگی (136 – 158 ه. ق)

اگر امام صادق (ع) در زمان ما زندگی می کرد، ما مسلمانان در برابر این توطئه های شوم ناقض وحدت چه دستوری به ما می دادیم!! لازم نیست این را بپذیریم زیرا من صادق (ع) را با علم امامم دارم که چنین روزی را در جهان اسلام جشن گرفت که فرمود:

  • از بیماران اهل سنت دیدن کنید!
  • آنها را قرض بگیرید!
  • در دادگاه به نفع آنها شهادت دهید!
  • در مراسم تشییع جنازه مردگانشان شرکت کنید!
  • در مساجدشان نماز بخوانند!
  • اینکه می گویند فلانی جعفری است ، می گویند فلانی شیعه است که چنین رفتار می کند و این باعث خوشحالی من است!

بنابراین ، با این توصیف ، پس از قرآن و پیامبر اسلام (ص) ، واقعاً می توان امام صادق (ع) را نخستین پیام آور وحدت نامید. آنها در مورد همدلی بین مسلمانان گفتند: “من کسی هستم که در صف اول نماز می خواند ، کسی که نماز می خواند وارث رسول خدا است.” و از کودکان گرفته تا پیر و جوان در عراق ، پاکستان و سوریه ، آن را در نظر می گیرند. قابل قبول هستند و اعمال خود را به قرآن نسبت می دهند و قرآن را به زیباترین شکل آراسته و خود را نماینده جهان اسلام معرفی می کنند. آنها را به دنیا معرفی کنید تا ببینید کدام یک از آنها با قرآن مطابقت دارد !!

ما شیعیان نیز باید مراقب باشیم همانطور که وهابیت خدمات ارزشمندی را به نام توحید به جهان استکبار ارائه می دهد ، ما نباید به نام طائولی و طبری عمل کنیم که نتیجه همان استکبار جهانی است. رفتار وهابیت توسط رفتار ما اسیر شده است !!

ناگفته نماند که این مسائل هرگز به معنای تضعیف طبری و توللی نیست ، زیرا طبری نه تنها با وحدت منافات ندارد ، بلکه آن را تقویت و تأیید می کند ، زیرا طبری به معنای نفرت از دشمنان اهل بیت (ع) یا همان عبارت است. به بی گناه است که بارزترین مثال دشمنان اهل بیت (ع) در جهان امروز ، آمریکا خوار خوار و صهیونیسم شرور است که امروزه حتی بسیاری از مسلمانان غیر شیعه این کار را انجام می دهند و ارتداد از دشمنان تاریخی اهل بیت (ع). ). همچنین نیازی به نام بردن از آنها نیست که وظایفی خواهد داشت ، اما حتی در این صورت ما باید در سیره خود اهل بیت (ع) ثابت کنیم که آنها از ذکر نام آنها در کنار اهانت به مقدسات دیگران خودداری کردند. فرقه ها و مذاهب. و در واقع در این کار آنها طبق دستور قرآن عمل می کنند ، که می گوید: “و کسانی را که ادعا می کنند بدون خدا هستند ، قبول نکنید.

و آنها امیرالم Muمنین (ع) را به شیوه جد بزرگوار خود ، که در نهج البلاغه نقل شده بود ، ایجاد کردند و گفتند که وقتی اصحاب آنها به معاویه و اصحابش توهین کردند ، گفتند:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید