امام علی (ع) در میان اهل سنت دارای قداست استثنایی است


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833860

یادداشت های علمای برجسته کرد در مورد ارادت اهل سنت به امام علی (ع);

علما و روحانیون اهل سنت به عنوان منادیان فکری مردم این دیار با ابراز همدردی با شهادت امام علی (ع) به عشق و ارادت مردم این دیار، به اهل بیت فرمودند که اراده به هستی پیوند خورده است. از مردمان این سرزمین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حضرت علی (ع) الگویی جامع و انسان دوست است که عظمت درایت و توانایی های روحی و روانی ایشان، آن حضرت را الگویی جاودانه برای امروز، فردا و آینده همه جوامع، پس پیروان و شیفتگانش ساخته است. سر او در تمام اعصار و نسل ها.

توجه به شخصیت برجسته حضرت علی (ع) به عنوان یکی از مهمترین محورهای وحدت مسلمین و تبیین ماهیت وحدت آفرین این امام در زمان سایر خلفای صالح می تواند درس ابداعی برای مسلمانان امروز و الگوی علمی و عملی باشد. وحدت جهان اسلام

کردستان با بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت یکی از منحصر به فردترین نقاط ایران اسلامی و حتی جهان اسلام است. مسلمانان شیعه و سنی با همدلی و همدلی در مناسبت های مختلف مذهبی حضور دارند و می توان به وحدت اسلامی دست یافت. و نظاره گر همگرایی مذاهب اسلامی در این خطه از میهن اسلامی است. شاعران و نویسندگان کرد اهل سنت در اشعار و ادبیات خود ارادت اهل سنت را به پیامبر و اهل بیت (ع) ثابت کرده اند که با مراجعه به منابع و کتب اهل سنت می توان به آن پی برد.

علما و روحانیون اهل سنت به عنوان منادیان فکری مردم این دیار با ابراز همدردی با شهادت امام علی (ع) به عشق و ارادت مردم این دیار، به اهل بیت فرمودند که اراده به هستی پیوند خورده است. از مردمان این سرزمین


170174c0 4547 402b 9b65 b69aecb27eb8 خبر خاکستری


امام علی (ع) در میان اهل سنت دارای قداست استثنایی است

ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در گفت و گو با کُردتودی با ابراز همدردی با شهادت امام علی (ع) گفت: در بین اهل سنت.

وی افزود: امیرالمومنین امام علی (ع) اولین مسلمان پس از خدیجه کبری (س) بود که تحت تربیت پیامبر اسلام (ص) قرار گرفت و دوران کودکی خود را در کنار پیامبر سپری کرد و پس از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. اولین کسی بود که به او ایمان آورد

وی گفت: حضرت علی (ع) در طول مدت بعثت همواره در رکاب ایشان برای دفاع از اسلام و ترویج کلمه توحید جنگید و افتخارات فراوانی برای اسلام آفرید و احادیث و داستانهای دریافتی از پیامبر اعظم درباره شخصیت علی (ع) عظمت و مقام والای این امام نزد پیامبر اکرم بود.

ماموستا روسیه با بیان اینکه من علی (ع) را دارم، الگوی ارزشمند و کل نگر برای زندگی سعادتمندانه برای همه مسلمانان است، گفت: علی (ع) را در ارتباط با تمام حقایق آسمانی و معارف الهی و هر آنچه که دین به آن منتقل کرده است، دارم. چنین تا حدودی مطمئناً در آن شکی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: زبان توان بیان توانایی حضرت را ندارد و شرح عظمت و عظمت حضرت علی (ع) ساعت ها طول می کشد زیرا شخصیت ایشان منحصر به فرد است.

امام جمعه سابق سنندج خاطرنشان کرد: امام علی (ع) برای رسیدن به این مقام امامت صدها امتحان را پس داده و زندگی حضرت علی (ع) پر از راز و رمز است.


631cd2cc fe81 4674 bd1e 92ec49c12050 خبر خاکستری


امام علی (ع) شخصیتی بی نظیر در جهان اسلام است

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی در سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار داشت: امیرالمومنین اولین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و عدالت خواهانه و ضروری بود. شجاعت و بهترین در صبر.

وی گفت: امام علی (ع) الگوی جامع و انسانی است و در شبی بالاتر و بیش از هزار ماه قمری کشته شدند.

وی ادامه داد: منشأ فقدان امام علی (ع) نبود بصیرت، آگاهی و اخلاق بود، شهید بودند.

ماموستا هدی با تاکید بر اینکه سرچشمه فقدان این ابرمرد بزرگ سابقه کم بصیرت، آگاهی و اخلاق است، گفت: مقام امام علی (ع) را باید در چند بعد خلاصه کرد و جایگاه این بزرگ مرد اسلام را باید در چند بعد خلاصه کرد. از هر کسی نه پنهان است و این ابعاد عبارتند از عبادت، حاکمیت، قضاوت و عدالت.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) شخصیتی بی نظیر در جهان اسلام است، گفت: حضرت امیرالمومنان (ع) شخصیت بزرگی در جهان اسلام بود و بعد از حضرت محمد (ص) از برترین ها به شمار می رفت. انسان، او در خانواده بود. پیامبر اکرم (ص) بزرگ شد و تربیت یافت پیامبر گرامی اسلام (ص) و مردی است که در همه عرصه ها بی نظیر است.


05fba994 b0f5 40b7 8ccd 271011bde970 خبر خاکستری


محبت به این امام بزرگوار برای همه مسلمین فرض است و در واقع فرض چیزی بالاتر از واجب است.

مامستا یدالله محمودی از علمای اهل سنت استان کردستان در گفت و گو با کُردتودی گفت: امام علی (ع) این عالم بزرگ و مجتهد فرزانه نه تنها از صحابه برجسته انبیا است، بلکه از صحابه برجسته پیامبران نیز هست. صلی الله علیه و آله و سلم همیشه یار و یاور پیامبرمان بوده است، پس همه ما باید در سیره الگو از سیره حضرت علی (ع) پیروی کنیم و از خصوصیات اخلاقی حضرت علی (ع) بزرگترین درس ها را از زندگی بیاموزیم. .

وی گفت: امام علی (ع) چون ستاره ای درخشان در رکاب پیامبر اکرم (ص) و در دامان پیامبر تربیت شد، از کسانی است که پیامبر بهشت ​​و حضرت فاطمه را بشارت داده است. خودش (ع) با او ازدواج کند.

وی افزود: در اوایل اسلام، همه خلفای صالح همواره از نظر، نظر و اجتهاد صحیح امام علی (ع) استفاده می کردند، اما در واقع امام علی (ع) الگوی جامع و انسانی و الگوی جاودانه برای حضرت علی (ع) است. نسل امروز و فردا. جامعه بشری.»

ماموستا محمدی افزود: امام شافعی (ع) ابیات زیبایی در مدح پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) سروده است؛ به همین دلیل است که امام زمان (عج) را نیز در مدح پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) سروده است. «تمام عالم محبت امام علی در وجودشان است، همان طور که در وجود من شافعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید