امروز جامعه جهانی تشنه فرهنگ صحیح پیامبران الهی است


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892987

آیت الله عبادی گفت: بشریت امروز تشنه فرهنگ صحیح مکتب انبیای الهی است و امیدواریم مدرسه و دانشگاه برای رهایی بشریت از تفکر لیبرالی و بربریت اروپا و آمریکا طرحی ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در مراسم افتتاحیه طرح حمیم در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تفاوت های زیادی بین انسان و موجودات دیگر وجود دارد اما یکی از آنها مشکل علم است، اظهار داشت: دنیای بی جان ها. اشیا و نباتات اعمال و افعال هدفمند زیادی دارند، دارند، اما خودشان به اهداف خود نمی رسند، بر خلاف افرادی که قدرت عقل و قضاوت دارند و می توانند اهداف را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان موجودی است محتاج به علم و تحصیل جزئی از زندگی اوست، افزود: انسان همیشه به اعمال خود توجه دارد یا می تواند به آنچه انجام می دهد و هدف خود توجه کند. از خلقت؟

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دنیا نوعی ساز است که با قرار گرفتن در کنار این سازها بر معنای آن می افزاید، گفت: اگر به این نکات توجه شود توجهش به سمت معرفت و عرفان و رسیدن به خدا معطوف می شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع گام دوم انقلاب اصل بر علم و توجه به آن است، افزود: انسان باید تکلیف و هدف خلقت خود را بداند، چه می کند و برای چه تلاش می کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آزادی یکی دیگر از صفات بزرگی است که خداوند به انسان داده است، تصریح کرد: متأسفانه دشمنان آزادی را مانند انجام هر کاری و هرج و مرج جلوه می دهند و جامعه لجام گسیخته و آشفته است. مارج خود را جامعه ای آزاد می داند.

آیت الله عبادی عدم درک صحیح از علم را گاهی باعث تخریب علم بیان کرد و افزود: خداوند به انسان قدرت هیچ کاری را نداده است و کاری که انجام می دهد برای او ارزش و نشانه دارد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی آزاد است که می تواند فطرت و غریزه خود را منطبق بر اراده خود که ثروتی بزرگ برای انسان است، تطبیق دهد و افزود: این نعمت بزرگ آزادی که دشمنان آن را به اشتباه تعبیر می کنند، می تواند باعث سقوط انسان شود که لازم است دانشگاه روی این موضوع کار کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت انسان برای شبیه شدن به خدا باز است، گفت: انسان با آزادی و اختیار می تواند به راه خدا برسد، حتی کسانی که آزادی حیوانات از دشمنی را ترویج می کنند، خودشان اجازه می دهند. آنها هیچ کاری به مردم خود نمی دهند، اما به کشورهای دیگر از آن به آزادی تعبیر می کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در شرع مقدس و سیره انبیا هر چیزی که در فضای عمومی که هرکسی حقی دارد حرام باشد، گفت: هر چیزی که انسان را به سقوط بکشاند یکی از موانع آزادی است. فضای عمومی باید سالم باشد تا انسان بتواند در مسیر خود سالم بماند.

وی با بیان اینکه افرادی که با آلوده کردن محیط عمومی حق آزادی دیگران را از بین می برند، خود نیز ادعای آزادی دارند، تصریح کرد: بشریت امروز تشنه فرهنگ صحیح مکتب انبیا است و امیدواریم دانشگاه و دانشگاه نیز این امر را انجام دهند. طرحی بسازید که نسل بشر را نجات دهد.تفکر لیبرال و وحشی های اروپا و آمریکا را آزاد کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید