پرورش فکر انسان ادامه مکتب پیامبران الهی است


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844232

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه پرورش فکر انسان ادامه مکتب انبیای الهی است، گفت: تزکیه انسان بر اساس عشق و محبت است، دین چیزی جز محبت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هوارستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از اعضای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با تبریک دهه کرامت، گفت: پرورش فکر انسان کار بزرگی است. که ادامه دارد اینها پیامبران الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گاهی انسان در بعد زیستی بازنمایی می شود، مانند سایر موجوداتی که بدنشان توصیف و تجزیه می شود، اما باید به این نکته توجه داشت که بررسی ابعاد انسان با ابعاد انسان بسیار متفاوت است. جنبه زیست شناسی

وی افزود: وقتی حیوانات به دنیا می آیند هر تعریفی که دارند مربوط است، در آن همه تعریف می کنند، اما انسان اینطور نیست، انسان وقتی به دنیا می آید بالقوه است. استعداد همه مراحل انسانیت را دارد. کار مکتب انبیا، ائمه هدی، جانشینان آنها و علمای الهی این است که انسانیت به وجود انسان خاتمه می دهد.

آیت الله عبادی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسانی که موفق به اجرای قانون می شوند برای تحقق راه انبیا یعنی تحقق بعد انسانی تلاش می کنند. اساس تربیت انسان عشق و محبت است. دین چیزی جز محبت و نماز و روزه نیست و جهاد نوعی عشق به خداست و خداوند همه چیز را در آسمان و زمین برای او آفرید زیرا انسان را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در نامه ای به خانواده خود می گوید اگر لباس نظامی به تن می کنم به این دلیل است که من دشمن دشمنان بشریت هستم، جمهوری اسلامی در این محور نه مظلوم است. نه مظلوم مکتب انبیا، انسانها را برای یکدیگر خواهر و برادر می کند و به همین دلیل قرآن کریم تأکید می کند که «نِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ ِوة باید بر اساس خیر و اجتماع باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید