امروز جبهه اقتصادی خط مقدم ما است

وی افزود: «مجموعه ای از قوانین مربوط به ایثارگران را تدوین کرده ایم تا بتوانند به راحتی از مزایای این قوانین بهره مند شوند و بانک اطلاعاتی جامع ایثارگران به صورت جداگانه برای کل وزارت صلح در کشور تهیه شده است تا مشکلات آنها برطرف شود. به دقت رسیدگی شود.»

ممتحن در ادامه بیان کرد: در جلسه ای که با همه روسای وزارت صلح داشتیم مشکلات شهدا بررسی و دستور صادر شد.

مشاور وزیر صمت خدمت حاصل از فرهنگ ایثار را راهگشا دانست و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور به صورت جهادی حل می شود و قطعا با توجه به فرهنگ بالای ایثار بسیاری از مشکلات کشور حل می شود. مشکلات اقتصادی حل می شود و رویکرد اخلاقی و متاثر از ایمان، خدمت شیرین می شود.

وی تاکید کرد: به عنوان یک خانواده ایثارگر باید به خودمان توجه کنیم چرا که انتظارات و نگرش مردم نسبت به ما متفاوت و برتر است.

رئیس سازمان صلح استان هرمزگان در ادامه این دیدار در حوزه توانمندسازی شهدا گفت: همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و نمی توانیم ایثارگری های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.

قاسمی گفت: امروز اگر صلابتی در نظام وجود دارد به برکت خون شهداست، معتقدم حضور شهدا در سازمان نعمت بزرگی است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به اعلام تغییر وضعیت فرزندان شاهد گفت: پس از ابلاغ سازمان صمت استان، 23 نفر از فرزندان شاهد شاغل در این سازمان تغییر یافته اند. اطلاعات آنها در سامانه کارکنان ایران ثبت شده است.

قاسمی با بیان اینکه یادواره شهدای صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان برگزار می شود، افزود: این یادواره در هفته اول آذرماه برگزار می شود و شهدای شاخص هر شهرستان از طریق دفتر شهرستان به دبیرخانه یادواره معرفی می شوند.

لازم به ذکر است که در پایان از 37 خیر این نهاد با اهدای لوح و جایزه از سوی مشاور وزیر صلح در امور خیرین تجلیل شد.