امضای تفاهم نامه بین دبیرخانه شورای عالی و صدا و سیما


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837576

به منظور معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در مناطق آزاد کشور؛

در راستای معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در مناطق آزاد کشور، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان صدا و سیما منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فرینا، تفاهم نامه همکاری امروز (دوشنبه) (18 اردیبهشت) بین سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و پیمان جبلی رئیس صداوسیما به امضا رسید. و تلویزیون

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: همکاری های زیادی بین دبیرخانه شورای عالی و سازمان صدا و سیما وجود دارد و در این راستا با سازمان صدا و سیما همکاری بسیاری وجود دارد. اقتصادی و فرهنگی بین دو سازمان.
سعید محمد افزود: مناطق آزاد ظرفیت اقتصادی هر کشور محسوب می شود به طوری که در چین 75 درصد تجارت از طریق مناطق آزاد انجام می شود. کشورهای منطقه از ظرفیت این مناطق نهایت استفاده را می کنند اما متاسفانه در ایران از ظرفیت این مناطق به خوبی استفاده نمی شود.
وی با گلایه از قوانین وقت کشور گفت: بسیاری از عملکرد مناطق آزاد اطلاعی ندارند و گاهی ایجاد قوانین وقت مشکلات زیادی را برای مناطق آزاد ایجاد می کند که برای فعالان اقتصادی مضر است.
دبیرکل شورای آزاد تجاری مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد خارج از قلمرو گمرکی و خارج از قوانین و مقررات عمومی کشورها هستند اما بسیاری معتقدند مناطق آزاد باید به صورت سرزمین اصلی مدیریت شوند.
سعید محمد، ادامه داد: با توجه به افزایش مناطق آزاد در سال گذشته، ظرفیت این مناطق نیز افزایش یافته است. همچنین بحث دیپلماسی اقتصادی و ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه از جمله مواردی است که به آن توجه ویژه داریم. امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم ظرفیت مناطق آزاد را برای ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران داخلی معرفی کنیم.
مشاور رئیس جمهور در ادامه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر اشاره کرد و گفت: جام جهانی قطر در سال 2022 فرصت خوبی برای ارائه ظرفیت های این مناطق است، مقدمات خوبی فراهم شده است و برای ارتقای این ها نیازمند همکاری دوجانبه هستیم. مناطق در عرصه بین المللی “

باید بگویم؛ این تفاهم نامه در 9 ماده تنظیم شده است که می تواند به موضوعاتی چون توسعه اقتصادی در مناطق آزاد، تامین نقش پیشران مناطق آزاد برای توسعه جدی اقتصادی و تجارت با سایر کشورها، ارتقای ظرفیت های مختلف صنعت گردشگری در مناطق آزاد پرداخته شود. مناطق، ترویج آموزش عموم مردم به توسعه کسب و کار و استفاده بهینه از ظرفیت و فرصت های رسانه ای اشاره کردند.

این تفاهم نامه همکاری روز دوشنبه (18 اردیبهشت) در صدا و سیما به امضای طرفین رسید.

دیدگاهتان را بنویسید