امنیت؛ چالش مسافران نوروزی در خوزستان/ سارقان دزد در کمین خودروهای غیربومی


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817048

افزایش سرقت مسافران نوروزی در استان خوزستان و شهرستان دسفول با سرقت خبرنگاران این روزها خبرساز شده است و جلوگیری از ظهور چین، جنایتی که شایسته مردم شهر مقاومت است. مطالبه عمومی

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش سفر به منطقه شهید پرور جنوب و افزایش سرقت های مسافران فرصت طلب، پس از افزایش این سفرها به ویژه سرقت های این مسافران نوروزی به اشکال مختلف به ویژه در خوزستان. و دسفول مردم محترم استان خوزستان شرمنده اند که بروز چنین مشکلاتی در شأن این استان و شهرستان مقاومت نیست چرا که بازگشت امنیت به عنوان یک نیاز عمومی توسط دستگاه های اجرایی سرلوحه کار مردم است. خواسته ها.

افزایش سرقت مسافران نوروزی در استان خوزستان

سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان چندی پیش در نشست خبری با اشاره به افزایش این سرقت ها اعلام کرد: امسال 3 هزار و 75 قاچاقچی اسلحه در استان خوزستان دستگیر شدند و کشفیات سلاح نسبت به سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

صالحی با اشاره به اقدامات مبارزه با سرقت گفت: علیرغم اقدامات انجام شده، آمار سرقت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. 80 درصد این سرقت ها جرایم خشن است که در مجموع 73 درصد آن منجر به سرقت شده و 1584 نفر از این افراد متواری در سال جاری دستگیر شدند.

وی با اشاره به نوروز سال 1401 گفت: پیش بینی می شود حجم سفرها به شدت افزایش یابد و شاهد حضور مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور در استان خوزستان باشیم؛ آماده ارائه خدمات و خدمات رسانی هستیم. با حضور بسیج در قالب گشت های رضوی و طرح ملک 4 امیدواریم نوروزی امن و آرام داشته باشیم.

خوزستان یکی از جنایتکارترین استان های کشور است

وی در پایان با اشاره به اینکه خوزستان در حال حاضر جزو 10 استان جرم خیز کشور از نظر جرم و جنایت است، در خصوص سرقت نیز گفت: ساده ترین نوع سرقت، سرقت درب فاضلاب است که ارزش واقعی آن یک میلیون است. تن

حجت الله سفیدپوست جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان نیز از کشف 65 فقره سرقت در 48 ساعت گذشته در خوزستان خبر داد.

رئیس قوه قضائیه: بیشترین پرونده ها در خوزستان مربوط به سرقت و مواد مخدر است

گفتنی است حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای چندی پیش در دیدار با اساتید خوزستانی با انتقاد از حجم زیاد سرقت ها در استان خوزستان گفت: بیشترین آمار سرقت ها در خوزستان مربوط به سرقت و مواد مخدر است و خواستار افزایش اقدامات اقتصادی و انتظامی در استان شد. این مورد.

حجت الاسلام علی نکیبی امام جمعه آبادان طی روزهای اخیر در نماز جمعه گفت: مردم خواهان تحول در عدالت و امنیت، مبارزه با فساد، فقر هستند و از دولت و مجریه خواستند به سمت عدالت اجتماعی و کاهش حرکت کنند. فاصله طبقاتی و ضد تبعیض برای جلوگیری از این گونه جنایات.

سارقان دیوانه در کمین خودروهای خارج از شهر

به گزارش راه دانا؛ با توجه به اخبار افزایش سرقت در استان خوزستان به ویژه شهرستان دسفول، به نظر می رسد اقدامات انجام شده برای پیشگیری از سرقت در این استان و این شهرستان کافی نباشد تا جایی که خبرنگار ما در حین تحویل و او به محض ورود به این شهر برای پوشش اخبار نوروز دزد شد و با وجود سفر به اهواز و بوشهر مجبور شد دست خالی به تهران بازگردد.

در بدو ورود و هنگام تحویل در سال 1401 پس از توقفی کوتاه در پارکینگ پارک دولتی دسفول، در بازگشت متوجه شد که صندوق عقب قهوه ای رنگ خودروی سمند قهوه ای رنگش با تجهیزات تخریب و پرس، پاوربانک، باز شده است. هارد اکسترنال حاوی کاورها و آرشیوهای خبری عکس ها و فیلم های خانوادگی و کارت شناسایی، کیف مسافرتی حاوی شناسنامه و کلیه مدارک هویتی تمامی اعضای خانواده، وجه نقد، کارت های بانکی و اسناد خودرو و کارت سوخت و لوازم مصرفی و در یک جمله همه وسایلش دزدیده شده و باید تخلیه شود و با کمک خیرین به شهرش بازگردد.

گفتنی است در اولین ساعات سال پرونده ای در کلانتری چهاردهم دسفول بررسی شد و تنها پاسخ ناامیدی از این بود که سارق به دام افتاده و خواستار بازگشت به زادگاهش شد و از بسته شدن پرونده مطلع شد. توانایی افسر دزفول و یک سرباز وظیفه شناس غیرمنتظره بود.

جلوگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقان؛ درخواست عمومی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از دیدگاه مردم ارتکاب این گونه جنایات مایه ننگ شهید پرور خوزستان به ویژه دفول شهر مقاومت است و از نظر فرهنگ مردمی که رزمندگان را در آغوش گرفته اند، مطالبه عمومی از مجریه و نیروی انتظامی یک امر عمومی است. تقاضا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید