امنیت یکی از نیازهای جامعه و خط قرمز نظام اسلامی است


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901688

در خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان آمده است;

ائمه جمعه شهرستان های سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته امنیت را یکی از ضروریات زندگی و جامعه و خط قرمز نظام اسلامی برشمردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، ائمه جمعه شهرستان های سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه این هفته امنیت را یکی از نیازهای زندگی و جامعه و خط قرمز نظام اسلامی برشمردند و گفتند: برای اقدام قاطع علیه کسانی که امنیت را نقض می کنند.

ارتش و نیروهای نظم و قانون تا آخرین نفس از امنیت کشور محافظت می کنند

آیت الله مصطفی مهامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) افزود: پیامبر اکرم (ص) منادی بود. توحید در تمام عمرش با برکاتشان پرچم توحید را برافراشته و دینی را سنگ بنای آن بنا کنند تا در روز قیامت پابرجا بماند و پایه های تمدن اسلامی را بنیان بگذارد، تمدنی که تا قیامت پابرجاست. . بدين ترتيب سختي‌هاي زيادي را متحمل شدند، ولي با اخلاق به دنبال اتحاد جامعه در زير پرچم توحيد بودند.

وی با اشاره به اتفاقات ناگوار روز جمعه گذشته در زاهدان ادامه داد: خسارات مادی و معنوی زیادی وارد شد.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: هر یک از ما باید نقش خود را در برقراری امنیت به درستی انجام دهیم و مردم متدین، انقلابی و هوشیار این مسئولیت را به خوبی بر عهده گرفته و تا پایان عمر از اسلام و امنیت کشور محافظت خواهند کرد. زندگی می کند.”

تشخیص می دهد: لزوم رعایت انصاف و صداقت، عقلانیت و تدبیر در توجه به جامعه عادلانه و شمول حقوق همه اعم از نیروی انتظامی، ارتش و مردم. نیروی انتظامی، نظامی و بسیجی مظلوم واقع شدند که حق دارند.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: نیاز به تبیین مناسب و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه این است که نسبت به این حادثه انصاف داشته باشیم ما نیازمند تبیین مناسب حادثه ای هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن وحدت جامعه را نشانه گرفته است و سیستان و بلوچستان این افتخار را دارد که پایتخت وحدت جامعه اسلامی اعلام شود و وحدت خاری در چشم دشمنان اسلام است.

دنیای استکبار موج اختلاف را در دستور کار خود قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت افزود: استکبار تفرقه بین مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده است که در واقع یک امر را شامل می شود. فضای شرک و یکی از نشانه های شرک پراکندگی است.

وی افزود: امروز دنیای استکبار بر خلاف وحدت و انسجام ما چندین موج تفرقه افکن از جمله مواردی مانند دین ستیزی و معرفی خشونت آمیز دین از جمله عوامل داعش و موج اسلام هراسی و ترس از انقلاب را به راه انداخته است.
هاهاها
حجت الاسلام بزمانی اذعان داشت: ایران تحت ولایت امام زمان (عج) است و اگر اوباش مساجد و قرآن را آتش زدند و حجاب را از سر خواهران برداشتند، در این موارد حمایت بیگانگان مشاهده می شد.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: در واقع مرگ مهسا امینی بهانه ای برای منافقین بود و هرکسی که بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد باید با قاطعیت و قانونی با دستگاه قضایی برخورد شود.

وی افزود: از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه نیروهای انقلابی و مردمی که برای تامین امنیت تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنیم و مدیون خون شهدا هستیم.

حفظ نظم در داخل کشور نشان دهنده اقتدار نظام است

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهر علی اکبر با اشاره به نقش و نفوذ نیروی انتظامی در جامعه، تامین معیشت، امنیت مالی، معنوی و اخلاقی و آسایش مردم را بر شمرد. وی به عنوان یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی و مایه مباهات و سربلندی نظام اسلامی را شناخت.

وی اقتدار را از ضروریات اجتناب ناپذیر فعالیت پلیس می داند و می افزاید: برقراری نظم در کشور نشان از اقتدار نظام دارد که اگر با متانت، ادب، مهربانی و تقوا همراه باشد تاثیر بسیار عمیقی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک نیروی انتظامی با مردم و مسئولیت این نیرو در تامین امنیت و آرامش مردم، تاکید کرد: با توجه به حساسیت وظیفه پلیس و تأثیر عمیق کار این نیرو در جامعه، نقش دین و ارزش های اخلاقی و انسان در

ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه(س) باید الگوی جوانان باشد.


حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه خاش ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت رسول (ص) و حضرت خدیجه(س) بر فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان در جامعه تاکید کرد و گفت: این ازدواج ساده است. باید به عنوان یک الگو برای جوانان قرار گیرد.

دهقان با اشاره به روز جهانی کودک گفت: تربیت فرزند مهمترین وظیفه پدران و مادران است، پیامبر اسلام می فرماید به فرزندان خود احترام بگذارید و نام آنها را نیکو کنید که بهترین ارث والدین، تربیت خوب فرزندان است. .

وی حوادث هفته گذشته را در نماز جمعه محکوم کرد و معتقد بود که عذرخواهی افترا یک نقشه و ادعای اثبات نشده ای است که دشمنان و تجزیه طلبان از آن استفاده کردند و به اموال عمومی و جان مردم رحم نکردند و بسیاری از مردم را مجروح و اموال عمومی را به آتش کشیدند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید