امکان تغییر شرایط ضمانت تسهیلات بانکی

در لایحه برنامه هفتم توسعه، بانک مرکزی موظف است ضمانت پرداخت تسهیلات خرد به ویژه تسهیلات قرض الحسنه را تغییر داده و از مدل وثیقه کالایی استفاده کند.

براساس بند ه ماده 61 قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی موظف است ضمانت پرداخت تسهیلات خرد به ویژه تسهیلات قرض الحسنه را تغییر داده و از مدل وثیقه کالایی استفاده کند.

در بند هف ماده 61 برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است. بانک مرکزی موظف است در اجرای قانون از برنامه هفتم 1 – ضوابط تأسیس فعالیت ها، نحوه مدیریت و نظارت بر موسسات اعتباری را به تفکیک برای هر نوع موسسه اعتباری اعم از جامع، تجاری، توسعه ای و وام مجازی و با توجه به ماهیت و الزامات تهیه و پس از تایید به هیات پولی و اعتباری اعلام می گردد.

2- تسهیل و تسریع روند اعطای تسهیلات خرد از جمله قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور با اتخاذ تدابیر مناسب از جمله توسعه سامانه اعتبار سنجی و مدل وثیقه محصول (بانک کارگشای).

همچنین در بند و ماده 61 این لایحه تاکید شده است: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند در خصوص انتقال یا بستن حساب‌های سپرده بانکی کهنه یا مازاد فیزیکی و حقوقی، طبق ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار عمل کنند. موجودیت ها.

دیدگاهتان را بنویسید