انتظار تیم ملی تغییر فنی به نفع “منافع ملی” است.


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855187

اکنون که فرصت پیش آمده و تیم ملی در جام جهانی با تیم های آمریکا و انگلیس هم گروه شده است، جای هیچ تردیدی نیست و نیاز است که وضعیت فنی تیم ملی بدون تقابل و تعارف به نفع “منافع” تغییر کند. Skocic راه حل و بدون تاخیر. “ملی” تغییر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صالحی در یادداشتی نوشت: 160 روز مانده به بازی ایران مقابل انگلیس در جام جهانی، چیزی که بیش از همه نگران کننده به نظر می رسد وضعیت فنی تیم ملی فوتبال است. جایی که دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی بدون هیچ تجربه جهانی باید با تصمیم فدراسیون فوتبال یکی از بهترین نسل های تاریخ فوتبال ایران را هدایت کند.

اگرچه عملکرد این مربی در مقدماتی جام جهانی با توجه به شرایط آن زمان فوتبال ایران قابل تقدیر است، اما او موفق شد “سریع ترین صعود تاریخ ایران به جام جهانی” را ثبت کند، ستاره های مطرح فوتبال ایران در سال های اخیر اما ضعف فنی. تیم ملی فوتبال در هر دو دیدار مقابل کره جنوبی نگران کننده به نظر می رسد و این موضوع اکنون به یکی از دغدغه های اصلی برخی از فوتبال ایران، تعداد زیادی از کارشناسان و حامیان ورزش ایران تبدیل شده است.

از این دو دیدار که بگذریم، تیم ملی دیگر آزمون جدی و مهمی از حضور اسکوچیچ پیش رو ندارد و دیگر رقبای تیم ملی به وضوح با ایده آل فاصله داشتند. حتی دیدار مقابل اروگوئه که می تواند کیفیت سرمربی تیم ملی را مشخص کند، در تقابل با اسکوچیچ برگزار نشد. البته این منکر درخشش و قدرت تیم ملی نیست، اما آنچه تیم ملی ایران را به یک نیروی آسیایی تبدیل می کند، بازیکنانی هستند که در این سال ها و پس از درخشش تیم ملی در جام جهانی 2018، تجربیات ارزنده ای کسب کردند. اکنون یکی از بهترین نسل های تاریخ فوتبال هستند. آنها ایران را خلق کردند، نسلی که با هدایت مربی باتجربه و آشنا به مختصات فوتبال ایران می تواند در یکی از مهم ترین گروه های فوتبال ایران نتایج شایسته ای برای ورزش ایران کسب کند. جام جهانی 2022

اگرچه عملکرد اسکوچیچ در دو سال گذشته به دلیل شرایط نابسامان فدراسیون فوتبال قابل توجه بوده و او با شرایط فاجعه دولت قبلی در به خدمت گرفتن مارک ویلموتس “مناسب” بوده است، اما اکنون زمان جام جهانی با تیم های آمریکایی است. انگلیس هم گروه است، جای هیچ تردیدی نیست و باید شرایط تغییر کند تا بدون تقابل و بدون تعارف با اسکوچیچ، با راه حلی سریع و بدون معطلی، شرایط فنی تیم ملی به نفع «منافع ملی» تغییر کند. این نگرانی زمانی تشدید می شود که به اطلاعات موجود در مورد وضعیت مدیریتی تیم خارج از زمین – که مسئولیت بخشی از آن بر عهده سرمربی است – می پردازیم و مطمئنا وضعیت مدیریت خارج از تیم هم بهتر از اسکوچیچ نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید