منافع شخصی بالاتر از منافع ملی است. وقتی صندوقدار قدر گنج این زمین را نمی داند


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810416

اسراف ستاره کاراته برای یک مسابقه بیهوده

ستاره کاراته ایران به بهانه یک مسابقه بیهوده از مسئولان فدراسیون و رسانه ها به دلیل رفتارهای عجیب انتقاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقابت های لیگ برتر کاراته وان این هفته در فجیره امارات برگزار شد. اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان 2022 که طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی از 29 بهمن لغایت اول مارس میزبان فجیره از امارات بود. نکته قابل توجه مسابقات کاراته وان امارات عدم حضور تعدادی از ستارگان کاراته جهان بود تا جایی که برخی از چهره های مطرح جهان که در سال های اخیر در کومیته و کاتا مدال آور شده اند، حضور نداشتند.

یکی از کشورهایی که کاراته کاهایش در این مسابقات غایب بودند ایران بود. فدراسیون کاراته با حرکتی منطقی و اصولی تصمیم گرفت در این مسابقات شرکت نکند.

با توجه به شرایط پیش آمده و برخی مشکلات، مسئولان ورزش، شورای برون مرزی و مسئولان فدراسیون کاراته به شدت با حضور کاراته کاهای ایرانی در فجیره مخالفت کرده اند. اما در سال قبل از المپیک، تیم ملی کاراته ایران در 23 مسابقه کاراته برای کسب سهمیه های پر هزینه شرکت کرد و همه آنهایی که بیش از یک سهمیه داشتند به طور مکرر به رقابت پرداختند که نتیجه آن ماراتن طولانی و دشوار 4 کسب سهمیه بود. کاراته بدون شک هیچ فدراسیون و رشته ای در سال قبل از المپیک چنین سفر خارجی و حضور در مسابقات بین المللی مانند کاراته نداشته است و این هزینه های بسیار سنگینی را به فدراسیون تحمیل می کند.

برای امسال و به دلیل غیبت کاراته در المپیک پاریس، کاراته نباید به صورت گسترده و دائم در مسابقات بین المللی کاراته شرکت کند، بنابراین فدراسیون کاراته تصمیم گرفت فقط در مسابقاتی شرکت کند که حضور در آن ضروری است. به همین دلیل سفر به امارات و شرکت در مسابقات کاراته وان فجیره در برنامه فدراسیون قرار نگرفت.

تصمیمی که به نفع ورزش ایران و به ویژه کاراته بود اما برخی کاراته کاها نپسندیدند. پیش از المپیک توکیو برخی از چهره های سرشناس از فدراسیون کاراته خواستند تا هزینه حضور در مسابقات آزاد فجیره را پرداخت کند که فدراسیون کاراته با آن مخالفت کرد.

مسئولان فدراسیون دیگر دلیلی برای پرداخت پول به ورزشکاران برای حضور در مسابقات آزاد لیگ جهانی نمی بینند که این موضوع مورد انتقاد برخی از ورزشکاران قرار گرفته است. در نهایت افرادی مانند سجاد گنج زاده با وجود مخالفت صریح فدراسیون و نهادهای ورزشی، هرچند در مسابقات شرکت نکردند و به تور امارات رفتند، این سفر را آغاز کردند!

در حال حاضر تمرکز اصلی فدراسیون کاراته و سرمربیگری تیم ملی موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و مسابقات کشورهای اسلامی است و کادر فنی تا حد زیادی با انتخابی در فروردین ماه سال آینده مشخص می شود.

حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان علاوه بر صرف هزینه های زیاد از نظر استراتژیک به مصلحت ورزش و کاراته ایران نیست. فراموش نکنیم کاراته یکی از رشته هایی است که رژیم صهیونیستی در آن سرمایه گذاری زیادی کرده و همواره سعی دارد با جذب و خرید کاراته از کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت کند. بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی ایستادگی در برابر ایران و ایجاد فضای سیاسی برای مواجهه ورزش ایران با مشکلات محرومیت و پایان است. مثل اتفاقی که در جودو افتاد. رژیم صهیونیستی با مطالعه شرایط ورزش ایران، بازی کثیف و هدفمندی را آغاز کرد و در مناطقی سرمایه گذاری کرد که ایران جایگاه و موقعیتی برای انزوا و فشار بر ایران از طریق ورزش ایران دارد. با توجه به جایگاه بالای کاراته ایران در جهان، صهیونیست ها وارد این عرصه شده اند و با تمرکز روی وزنه هایی که ستاره های ایرانی در آن حضور دارند، در صدد ضربه زدن به ما هستند.

عجیب است که سجاد گنج زاده به عنوان یکی از بزرگترین ستارگان کاراته جهان و مدال آور المپیک و چهره ای که کاملا از اتفاقات روز جهانی کاراته، وضعیت ورزشکاران، کیفیت مسابقات و از همه مهمتر ورزشکاران در مسابقات حضور دارد. ، با وجود این خطر بزرگ، برای یک تورنمنت نه چندان مهم، لب به گلایه و انتقاد می گشاید.

عجیب ترین چیز این است که گنج زاده در رفتارهای غیرمنطقی و غیرحرفه ای خبرنگاران را متهم کرد که چرا پشت او نمی ایستند و از او برای این درخواست غیرحرفه ای حمایت نمی کنند!

گنج زاده شاید بهتر از همه می داند که خبرنگاران چقدر در پیشرفت و موفقیت او و هر ورزشکار دیگری نقش داشته اند و در تمام این سال ها با پشتوانه منطقی و اصولی، بدون هیچ جیره و جیره و مزایایی در سرما و گرما و شب و روز. او برای موفقیت او و سایر قهرمانان نوشت و تلاش کرد و حتی بارها از سوی مسئولان و مدیران ورزشی برای حمایت از ورزشکاران مورد توبیخ و اجبار قرار گرفت. در مدال های گنج زاده و دیگر قهرمانان ورزشی، نقش رسانه ها و خبرنگاران اگر بیشتر از مربیانشان نباشد کمتر نیست. اما نکته اینجاست که رسانه ها و روزنامه نگاران می دانند که منافع کشور و آرمان های رژیم برای هر ستاره ای سرلوحه کار است و سربلندی و عزت ایران بسیار فراتر از قربانی کردن خواسته های غیرمنطقی یک ستاره است، هر چقدر هم که بزرگ باشد.

آقای گنج زاده، رسانه ها و خبرنگاران گنجینه این ورزش و این سرزمین هستند. شما باید آنها را ارزیابی کنید وگرنه هیچ ستاره ای بدون رسانه و خبرنگاران به جایی نمی رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید