انتقاد تند نماینده مجلس از محصولات کشاورزی ناسالم/ واکنش کلیباف

انتقاد تند نماینده مجلس از محصولات کشاورزی ناسالم/ واکنش کلیباف

روز جدید : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تا دو هفته آینده به دلیل بازگشت محصولات کشاورزی صادراتی وارد ایران می شود.

محسن علیزاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 دی) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 12 اصل 3 قانون اساسی در هشداری گفت: باید سایر مسیرهای درآمدی غیرنفتی برای اقتصاد کشور شناسایی شود. این موضوع بارها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس یازدهم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص کشورمان، کشاورزی می تواند بهترین راه برای دستیابی به درآمد پایدار از غیرنفتی باشد. تولید محصولات سالم و استاندارد و صادرات آنها درآمد ارزی به همراه دارد. در این راستا می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و درست، امنیت غذایی کشور را تضمین کنیم.

وی در این خصوص افزود: متاسفانه مطلع شدیم در روزهای اخیر برخی از محصولات صادراتی به کشورهای همسایه به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم در تولید آنها برگشت داده شده است. تا امروز وزارت جهاد کشاورزی تنبل است و این تا زمانی است که مافیای بزرگی وجود دارد که سموم وارد می کند و به سلامت عمومی اهمیت نمی دهد.

علیزاده ادامه داد: در سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی مدیرانی هستند که غذای خاصی می خورند و برای افراد خاصی رانت ایجاد می کنند. باید از وزیر جهاد دعوت کرد تا پاسخ نمایندگان را بدهد که چرا این اتفاق افتاده و جلوی صادرات محصولات گرفته شود، «در مزارع کشت می شد، دولت انقلاب باید این طمع و رانت را پاک می کرد.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: می دانم که کمیسیون کشاورزی مجلس دو جلسه تشکیل داده و این موضوع را پیگیری کرده است. بر این اساس در روز سه شنبه طی دو هفته آینده بر اساس اقدامات نظارتی این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به آن رسیدگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید