انتقال مرکز آزمون بازار سرمایه به کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913476

مجید عشقی گفت: انتقال مرکز آزمون بازار سرمایه به استان کرمانشاه نیز در دستور کار است و باید هماهنگی های درون استانی انجام شود و تمهیدات لازم وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مجید عشقی عصر امروز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: یکی از مقوله های مهمی که در بورس در حال پیگیری است. ساماندهی مباحث آموزشی است و آمادگی داریم در صورت برگزاری کلاس در استان مطالب آموزشی و استاد ارائه دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این آموزش ها می تواند در حوزه مدیران شرکت های خصوصی و دولتی در حوزه مالی، در حوزه عموم مردم برای افزایش سواد مالی و همچنین در حوزه دانشجویان باشد.

این مسئول تصریح کرد: انتقال مرکز آزمون بازار سرمایه به استان کرمانشاه نیز در دستور کار قرار دارد و نیاز است هماهنگی های درون استانی انجام شود و مقدمات لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 160 صندوق سرمایه گذاری مجوز و راه اندازی شد، گفت: توسعه صندوق های سرمایه گذاری از سیاست های سازمان بورس و ترویج سرمایه گذاری غیرمستقیم یکی از بحث های جدی در بازار سرمایه است چرا که سرمایه گذاری مستقیم ریسک های زیادی را به همراه دارد، با این روش سرمایه گذاری توسط افراد حرفه ای انجام می شود و بازار شلوغ نمی شود.

عشقی با اشاره به اینکه عمده سرمایه گذاری ها در دنیا توسط مردم از طریق صندوق های سرمایه گذاری انجام می شود، ادامه داد: در صورت درخواست ایجاد صندوق های سرمایه گذاری، آمادگی داریم مجوزهای لازم را صادر کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود اتاق بازرگانی یا یکی از شعب اقتصادی استان با یکی از بسترهای مالی فعلی برای تامین مالی برخی از پروژه ها تفاهم نامه منعقد کند و یا بستر جدیدی برای تامین مالی جمعی ایجاد کند. تامین مالی پروژه های کوچک یعنی پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری تا سقف 25 میلیارد تومان دارند می توانند از طریق این بسترها تامین مالی شوند و این ارتباط نزدیک سرعت کار را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید