انتقام ناموفقی که آمریکا می خواست با کشتن حاج کاسم از ایران بگیرد

ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796229

در واقع آمریکا با این اقدام می خواست انتقام این شکست 43 ساله از ایران را بگیرد و به عبارتی بعد از 43 سال شکست سنگین از ایران در میدان، حتی اگر به ظاهر پیروز در میدان مقابل ایران باشد. البته همین عمل ایالات متحده نیز با ضربه سنگین ایران پاسخ داد. حمله ای که به خودی خود یک رسوایی برای آمریکا بود و آمریکا جرات پاسخ نظامی به این حمله را نداشت، رسوایی دیگری بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ وی با توجه به حادثه تلخ فرودگاه بغداد در 13 دی 1396 و اقدام تروریستی و شرورانه آمریکا علیه یکی از مهمترین عناصر صلح و آرامش در منطقه غرب آسیا، موضوع انتقام از این جنایت غیرانسانی را مطرح کرد. می خواست با این اقدام علیه حقوق بشر انتقام سال ها مخالفت با نظام سلطه را از کشورمان بگیرد.

ایالات متحده کشوری بود که سال‌ها از راه دور و حتی پس از سال‌ها جنگ و کشتار میلیون‌ها هندی، جهان را کنترل کرد، زمانی که در واقع در جبهه متفقین در جنگ جهانی دوم از سال 1939 تا 1945 شرکت کرد. بین‌المللی شد، هرگز نشد. مورد حمله یک کشور قرار گرفت زیرا آنقدر از میدان جنگ دور بود که هیچ کشوری قادر به تحویل سلاح های خود به ایالات متحده نبود.

پس از جنگ جهانی دوم که متفقین بر جهان مسلط شدند، سلطه شیطانی این کشورها از جمله آمریکا آغاز شد.

آمریکا از سال 1953 یعنی پس از کودتای 28 مرداد 1332، سلطه خود را بر کشور ما آغاز کرد و منابع مالی و ثروت ملی کشورمان را تا آنجا که امکان داشت در سال 1357، انقلاب بهمن ماه ایران به یغما برد. 13 1979. از این به بعد و به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال آینده، دست این شیطان بزرگ به کلی از منابع و منافع کشورمان جدا می شود.

انقلاب اسلامی ایران اولین «نه» جدی به حاکمیت مترقی آمریکا بود و هژمونی این ابرقدرت بلامنازع را با تلاش برای شکست دادن آن به هر طریق ممکن زیر پا گذاشت و به شورش قومی در ایران دامن زد و صدام را کشت. ما را انداخت، نیروهای انقلابی را کشت، گروه های تروریستی را در داخل کشور تقویت کرد، افراد متنفذ را در دستگاه حکومتی قرار داد، اغتشاشات سال های 1378، 1388، 1396، 1398 و… را آغاز کرد، انواع تحریم های سرکوبگرانه را علیه ما اعمال کرد. ناتوی فرهنگی را منتشر کرد که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را در جمهوری اسلامی راه اندازی کرد، فشار سیاسی بین المللی را بر ما وارد کرد، اما در نهایت نتوانست این مانع را برطرف کند.

آمریکا نه تنها نتوانست ایران را شکست دهد، بلکه با تلاش برای جای پایی در منطقه، کشورهای منطقه با دخالت مستشار ایران نسبت به آمریکا ناامن شدند و حضور نظامی آنها در عراق و افغانستان بسیار پرهزینه شد. .

ایران بارها با به دام انداختن تفنگداران دریایی آمریکا، هک سیستم الکترونیکی RQ180 و غارت پهپاد، سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک که مرزهای ایران را به عنوان پیشرفته ترین پهپاد دنیا نقض کرد و … آمریکا را تحقیر کرده است.

مقاومت ایران به الگو تبدیل شده و به تدریج کشورهای دیگری مانند کوبا، ونزوئلا، عراق، افغانستان و غیره. علیه آمریکا قیام کردند و این عظمت الهی از این فرعون زمان سلب شد.

او داعش را با مشارکت لجستیکی، مالی، اطلاعاتی، نظامی و قهرآمیز چندین کشور با انگیزه های مذهبی و معنوی در منطقه ایجاد کرد، اما همچنان با دخالت ایران و تنها با رهبری یک ایرانی به نام قاسم سلیمانی، چنین پروژه عظیمی را به وجود آورد. که تقریباً یک دهه به تازگی تلاش کرده است تا آن را شکل دهد، اما شکست خورده است. نه تنها این پروژه شکست خورده است، بلکه از آن زمان مقاومت بسیار منسجم و متحدتر شده است، عمق استراتژیک ایران به رژیم وحشی صهیونیستی کشیده شده و نیروهایی مانند بسیج خودخوانده رادیکال ایران در کشورهای دیگر مانند حشد تشکیل شده است. الشعبی در عراق و انصارالله یمن.

عامل این همه بدبختی آمریکا چیزی جز جمهوری اسلامی ایران نبود. لذا با علم به اینکه سردار قاسم سلیمانی یکی از مهم ترین چهره های این کشور و از محبوب ترین چهره های ایرانی است، اقدامی تروریستی علیه وی انجام داد که منجر به شهادت این سردار سرافراز شد. در واقع آمریکا با این اقدام خواهان انتقام این شکست 43 ساله از ایران بود و به عبارتی بعد از 43 سال شکست سنگین از ایران در عرصه، حتی به ظاهر پیروز در تقابل با ایران شد.رژیم غذایی داخلی و بین المللی آمریکا کمی تغییر می کند

البته همین اقدام آمریکا با ضربه سنگین ایران مواجه شد. پیش از تشییع پیکر حاج قاسم، نیروی هوافضای سپاه بزرگترین و استراتژیک ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را با موشک شلیک کرد. شد.

اهمیت این حمله نظامی این بود که اگرچه ایران در دوران جنگ سرد در برابر آمریکا محکم ایستاد و همه سیاستمداران و نخبگان جهان این را درک کردند، اما هیچ سطح نظامی جرأت حمله به مواضع آمریکا را نداشته است. اولین باری که مواضع ارتش ایالات متحده توسط یک کشور دیگر مورد حمله قرار گرفت.

این حمله به خودی خود یک رسوایی برای ایالات متحده بود و ایالات متحده جرات پاسخ نظامی به این حمله را نداشت، یک رسوایی دیگر.

اما همه اینها تاوان یک قطره خون حاج قاسم را به مردم ایران نمی دهد و انتقام خون حاج قاسم اولا حذف کامل رد پای آمریکا از منطقه و ثانیا نابودی سلطه آمریکا بر جهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید