انگشتر حاج قاسم طرح نگین; سواری تبدیل به زینت می شود / تکمیل پارک بزرگ شهر; پروژه های خارج از محدوده شهر


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813020

نگاهی به شعار عدالت محوری در طرح های عمرانی یزد;

شهردار منطقه 2 یزد گفت: در مجموع 12 پروژه به ارزش 15 میلیارد تن در منطقه 2 شهرداری ها در حال اجراست که بین 10 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابوالفضل کشفی شهردار یزد 2 در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در خصوص آخرین جزئیات اجرای طرح های عمرانی در این منطقه اظهار داشت: بوستان های داخلی مکانی قدیمی است که متروکه شده است از جمله پارک محله مریم آباد که یکی از قدیمی ترین محله های یزد است.

کشفی افزود: مرمت پارک های داخل محله در بافت قدیم را باید به عنوان بافت جدید شهر دید و از این رو پارک مریم آباد یزد با مساحت 2000 متر مربع با هزینه ای حدود 700 میلیون مترمربع مرمت می شود. تومانی.


* تکمیل بازسازی پارک مریم آباد یزد تا اردیبهشت 1401

وی با بیان اینکه مراحل مقاوم سازی پارک مریم آباد تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد، ادامه داد: در مجموع 12 پروژه به ارزش 15 میلیارد تن در محدوده دو شهرداری در حال اجراست که 10 پروژه دیگر نیز به طور کامل انجام شده است. با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد تن به بهره برداری می رسد.
کاشفی با بیان اینکه در توزیع وام های عمرانی تلاش کرده ایم عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، افزود: با توزیع عادلانه وام ها در منطقه، در هیچ یک از دو منطقه یزد فعالیت عمرانی صورت نمی گیرد.


dd53c863 6fea 48e3 8e7b d155cd6e0638 خبر خاکستری

شهردار منطقه 2 شهرداری یزد گفت: بهره برداری از پارک ورزشی کوچه توحید، مجموعه فرهنگی تاریخی شهید فرهاد خادم، بوستان فخار، پارک گلکار، تکمیل و توسعه پارک بزرگ شهری به مساحت 30 هکتار و تکمیل میدان شهید سردار سلیمانی می باشد. یکی از مهمترین پروژه های منطقه 2. شهرداری یزد به شمار می رود.


* پارک ورزشی کوی توحید; ارضای نیاز، کسب رضایت عمومی

وی با اشاره به تکمیل و بهره برداری از پارک ورزشی کوی توحید گفت: این پروژه نیز برای اولین بار در یزد توسط شهرداری منطقه اجرا شد که در دهه فجر امسال به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تن به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اتاق بهداشت و درمان راهکان در این مجموعه راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه تقریباً رضایت عمومی محله و منطقه را برآورده کرده و نیاز جوانان را برآورده کرده است. و ساکنان محله ..


0f9e75ab 75fc 44b8 8bbb 9d7d25e91266 خبر خاکستری


* مجموعه فرهاد هادم; آب انباری که برای ایزدی ها احیا شد

با اشاره به افتتاح مجموعه فرهنگی تاریخی فرهاد هادم در منطقه مریم آباد منطقه ۲ یزد اذعان می کند: این مجموعه که با وجود ثبت میراث فرهنگی رها شده بود با کمک اهالی محله مرمت و بازسازی شده است.

کشفی افزود: این مجموعه مخزنی معروف به سد اوروک است که در گذشته و اوایل قاجار با دو ورودی مجزا برای زرتشتیان و مسلمانان مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تن مرمت، احیا و بازسازی شده است.


e2e927f0 b8e2 476f 8fa0 8a7287c9044e خبر خاکستری

وی افزود: این مجموعه 1700 متری در گذشته توسط یکی از زرتشتیان باستانی یزد ساخته شده و شهید مهندس فرهاد هادم موسس و بانی پل تنگه چسابه از نیاکان بانیان آن است. این مجموعه نیز به نام این شهید نامگذاری شده است.«نجیب به بهره برداری رسید.


* پارک علامه جعفری; نماد توزیع عادلانه وام های ساختمانی

شهردار منطقه 2 یزد با اشاره به احیا و بهره برداری از پارک علامه جعفری گفت: این پارک 13 هزار متری در گذشته به دلیل متروکه شدن 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به یکی از مکان های جرم خیز تبدیل شده است. از طریق آخرین نقطه شهر مرمت شده است.

وی بیان کرد: در این مجموعه زمین های ورزشی، آلاچیق ها، بهترین مبلمان، نورپردازی های مختلف دیده می شود که می تواند شرایط خوبی را برای ساکنان این منطقه محروم ایجاد کند و امیدواریم سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد بتواند از این مجموعه به خوبی استفاده کند. .


a8c00a00 6f53 4a35 98bb 429d4f9d9157 خبر خاکستری


* وقتی حسن آباد را سیل می کنی با درایت بهتر می شود

کشفی با اشاره به اتمام تعریض بلوار علامه جعفری گفت: نام شهید ابراهیمی ترک ایجاد شد که 10 میلیارد تن فولاد برای آن هزینه شد که توانست از بار ترافیکی و خطرات ناشی از آن بکاهد.

وی با اشاره به مشکل سیلاب در منطقه حسن آباد بیان کرد: یکی از مشکلات منطقه حسن آباد سختی زمین های این منطقه است که با بارش 20 میلی متری باران دچار سیلاب می شود.

شهردار منطقه دو شهرداری یزد خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل سه مخزن بتنی ذخیره آب برای هدایت آب های سطحی ایجاد شده و سعی شده است که آب به صورت مستقیم در این مخازن ذخیره و برای کشاورزی استفاده شود.


* تکمیل پارک بزرگ شهر؛ پروژه ای فراتر از مقیاس یزد

کشفی در خصوص تکمیل و توسعه پارک شهر یزد اذعان داشت: در سال 1370 30 هکتار از اراضی دولتی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی برای ساخت مجموعه ای به نام پارک شهر به شهرداری واگذار می شود که یک سوم آن به این ترتیب مورد بهره برداری قرار گرفت. و دو سوم دیگر آن سالها که هیچ برنامه ای برای آن دیده نشده است.


e60cd0d7 480b 45f9 8cbf 1743b7a6a686 خبر خاکستری



وی افزود: خوشبختانه با مساعدت شورای شهرداری یزد این طرح اولیه پارک بازنگری شده و تمامی کاربری های پارک در این مجموعه دیده شده است.کار ساخت و ساز آغاز شده است.
شهردار منطقه دو یزد با بیان اینکه هزینه اولیه این پروژه حدود 5 میلیارد تن است، گفت: برای استفاده در ایام پیک مانند نوروز و تعطیلات و در مواقع بحران می توان با ایجاد بالگرد به عنوان منطقه ایمن از آن استفاده کرد. سکوی فرود


* طرح انگشتر حاج قاسم; شهر یزد را آراسته است

کشفی با اشاره به طرح تکمیل میدان شهید سردار سلیمانی به عنوان یکی از ورودی های یزد، اظهار کرد: محل احداث میدان شهید سلیمانی یکی از پرترددترین و آسیب پذیرترین مناطق یزد بود و به دنبال آن در سال 96 طرح احداث شد. علت برخی از مشکلات توسط هیچکس تکمیل نشد تا اینکه در نهایت با پیگیری های همه مسئولان دستگاه های مرتبط و شهرداری منطقه 2 در زمینی به مساحت 6000 مترمربع تحت کار اجرایی قرار گرفت.


b86c8d7a 0c8e 4231 ab27 748528338c59 خبر خاکستری



وی با اشاره به بهره برداری از میدان در سال 98 گفت: با توجه به اینکه این میدان در محدوده دو یزد واقع شده و قوانین خاص خود را برای تخصیص بودجه دارد، این مشکل منجر به عقب ماندگی آن شده است که بیشترین طرح قبلی است. میدان حذف و طرح جدید با نمای سه بعدی و طرح انگشتر حاج قاسم سلیمانی با حراج چهار میلیارد تن ضمیمه شده است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید