انیمیشن; هنر صنعتی با ارزآوری بالا و ایجاد اشتغال


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911443

محمدصادق امین زاده گفت: انیمیشن هنر و صنعتی است که بدون مواد اولیه و آلودگی فضای کشور می تواند اشتغال زایی و ارزآوری داشته باشد و این مزیت ها را دارد. همانطور که گفته شد، رنگارنگ تر به نظر می رسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق امین زاده تهیه کننده کارتون لوپتو در گفتگو با را آرمان اذعان داشت: این انیمیشن توسط کارشناسان جوان کرمانی در موسسه فرهنگی هنری Beyond Dimensions تدوین و تولید شده است.

وی افزود: تولید این انیمیشن از اواخر سال 94 تا سال 95 آغاز شد و تا سال 97 ادامه داشت و به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا عملا امکان ساخت عناصر آن وجود نداشت.


امین زاده گفت: در این انیمیشن سعی شد فیلمی برای مخاطب کودک ساخته شود چرا که شاید نوشتن داستان کودک آسان باشد اما نوشتن و ساختن داستان برای کودکان بسیار سخت است.

تهیه کننده لوپتو ادامه داد: در این انیمیشن سعی شد موضوعاتی مانند امید دادن، تولید ملی، اعتقاد به غیبت امام عصر (عج) و غیره را برجسته کنیم. موفق باشید با این فیلم.


امین زاده اذعان داشت: بزرگترین مشکل صنعت سینما در ایران به ویژه در زمینه فیلم کودک و انیمیشن، اخذ مجوز نمایش است که البته برای هر برنامه سینمایی لازم است، اما در ایران هنوز تعریف و قوانین آن نانوشته است.


کرمانی تهیه کننده اثر لوپتوی مشکلات دیگر در حوزه انیمیشن را مالی خواند و گفت: در طول مراحل تولید مشکلات مالی همیشه باعث ناامیدی می شد اما خدا را شکر می کنیم که تلاش دوستان ما را درگیر کرد و این پروژه به پایان رسید.


وی ادامه داد: انیمیشن هنر و صنعتی است که بدون مواد اولیه و آلودگی فضای کشور می تواند اشتغال زایی و ارزآوری داشته باشد و از این مزیت ها برخوردار باشد پرهای رنگارنگ خود را نشان خواهند داد.

امین زاده درباره بازگشت سرمایه تولید و تولید این ماشین انیمیشن گفت: زمان مناسبی برای اعلام بازگشت سرمایه نیست زیرا نزدیک به 2 میلیارد تومان برای ساخت سرمایه گذاری شده و باید حداقل 8 میلیارد فروش داشته باشد. تومان برای رسیدن به هدف مورد نظر.

تهیه کننده لوپتو ادامه داد: طبق آخرین اطلاعاتی که داشتیم تاکنون در 309 سالن نزدیک به دو میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشته است که امیدواریم به خوبی از آب دربیاید.


وی تاکید کرد: با توجه به نرخ دلار، انیمیشنی با 53 نفر ساختیم که قیمتی نزدیک به 250 هزار دلار داشت که اکنون در حال اکران است و مورد استقبال همه قرار گرفته است، اما Lairke آخرین انیمیشن پیکسار است که با هزینه 250 ساخته شده است. میلیون دلار با 500 روح

امین زاده اذعان داشت: ما هیچ وقت از نظر تجهیزات و امکانات با شرکت های بزرگ مقایسه نمی کنیم، اما اگر به این هنر توجه ویژه داشته باشیم و حمایت های لازم را انجام دهیم، بدون شک می توانیم تولید کنیم زیرا میانگین سنی تیم زیر 35 سال است. سال‌هاست و تهیه‌کنندگان بسیار جوان هستند که جای توسعه و کسب تجربه و تخصص دارند.

وی در پاسخ به اینکه چرا نام لوپتو انتخاب شده است، گفت: در گذشته واژه بازی را برای بازی به کار می بردند که واژه ای با ریشه عربی است و کرمانی ها با توجه به لهجه خود این کلمه را بومی می کردند. و از او به عنوان لوپتو استفاده می کردند و در اصل عروسک های پارچه ای دختران کرمانی این نام را داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید