ساخت و صادرات کشتی توریستی کشم به قطر / ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور قیمت مناسب برای سرمایه گذار


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821761

به منظور فعالیت در حوزه گردشگری، جام جهانی 2022 برگزار شد.

معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند قایق تفریحی توسط صنعتگران داخلی در یکی از شرکت های شناور جزیره کشم برای جام جهانی 2022 قطر خبر داد و گفت: صادرات به کشور قطر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل مکی زاده معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: در جام جهانی 2022

وی برآورد هزینه طراحی و ساخت این کشتی تمام ایرانی که کاندیدای قطری است برای سرمایه گذار با نمونه های مشابه در حال ساخت در کشورهای همسایه از نظر اقتصادی بسیار سودآور است و گفت: از سوی دیگر ساخت علاوه بر این این شناورها برای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، ارزآوری برای کشورمان نیز خواهند داشت.

معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات مشخص شده کشتی؛ ظرفیت سرنشینان این قایق تفریحی 100 نفر با 5 اتاق مجزا در زیر عرشه و سرویس های مجزا است و گفت: بدنه این قایق تفریحی تمام ایرانی از بدنه فایبر گلاس به طول کل 41 متر، عرض 10 متر و فرم بدنه سنتی است. سامبو

وی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های فنی این قایق که در جزیره کشم ساخته شده است به وجود دو موتور با قدرت 650 اسب بخار اشاره کرد. مطابق با استانداردهای بین المللی مربوط به قایق های تفریحی.

به گفته مکی زاده، کلیه امور مربوط به طراحی، ساخت، شکل دهی، لایه بندی و تکمیل توسط کارشناسان و صنعتگران داخلی و زیر نظر کارشناسان سازمان بازرسی و ثبت کشتی ها و مؤسسه رده بندی داخلی معاونت دریانوردی اداره کل بندر و دریانوردی هرمزگان کامل.

وی تولید صنایع دریایی بر اساس توصیه ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه تولید را یکی از شاخص های مهم توسعه این صنعت جهانی برشمرد و گفت: در حال حاضر سه کشتی مشابه دیگر در حال ساخت است. در جزیره کشم در حال انجام است.

باید بگویم؛ بیش از 60 کارگاه شناور در نقاط مختلف جزیره کشم فعالیت داشته اند که در سال های اخیر با وجود تحریم های گسترده اقدام به ساخت انواع شناورهای فلزی، آلومینیومی، فایبرگلاس و چوبی در استان هرمزگان به عنوان مرکز عمده شناورهای دریایی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید