اوکراین قربانی وعده‌های آمریکا شد، ناتو/تقویت‌های ارتش در آلمان و ژاپن از حمایت بایدن ناامید شدند


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812322

محمدحسن گدیری ابیانه گفت: هر کشوری که فکر کند چتر حمایت آمریکا بر سر آن است، اشتباه می کند، همان اشتباهی که اوکراینی ها با دروغ گفتن در وعده های خود مرتکب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت و گو با تیتریک با تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم در روز عید سعید فطر گفت:

قدیری ابیانه افزود: پس از فروپاشی شوروی و جدایی اوکراین، تصمیم بر این شد که این کشور به ناتو نپیوندد و هیچ اقدامی علیه روسیه صورت نگیرد، اما آمریکایی ها برخلاف وعده خود عمل کردند و انقلاب رنگی به راه انداختند. ”

وی گفت: آمریکا از دولت های دست نشانده استفاده کرد که یکی از آنها دولت فعلی اوکراین است، آنها به توطئه های خود ادامه دادند و روسیه چاره ای جز اقدام نظامی نداشت، اما سیاست آمریکا با فروپاشی شوروی خاتمه نیافت.

ابیانه افزود: در حال حاضر روسیه از نظر وسعت بزرگترین کشور جهان است و آمریکایی ها در صدد برچیدن آن هستند و روسیه این را به خوبی می داند. ایالات متحده یک بحران و بحران زندگی است و به مثابه خون آشامی برای مکیدن خون دیگران است.»

او گفت که ایالات متحده توسط مافیاهای مختلف از جمله مافیای تسلیحات اداره می شود و به دنبال ایجاد جنگ علیه فروش اسلحه است.

ابیانه با بیان اینکه اروپایی ها علیرغم جنایتکار بودن فریب وعده های آمریکا را خوردند، افزود: آلمان نیز از این مشکل آگاه است و نخست وزیر این کشور اعلام کرده است که 100 میلیارد یورو برای تقویت ارتش اختصاص می دهد، زیرا نمی تواند در مقابل آن ایستادگی کند. در مقابل ایالات متحده.”

وی گفت: ژاپن نیز خواستار بازنگری در ارتش خود شده است و این نشان می دهد که آمریکا از هیچ کشوری حمایت نمی کند و به دنبال سوء استفاده و تسلط بر دیگران است، اما دوره تغییر کرده و آمریکا در حال کوچک شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید