اکثر 125 متهم اصلی پرونده قتل سردار شهید سلیمانی در دولت آمریکا هستند.

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797434

قریب آبادی با بیان اینکه بیشتر 125 مظنون و متهم اصلی پرونده ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در دولت آمریکا هستند، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم قریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضاییه شب گذشته (یکشنبه ۱۳ دی) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اکثر ۱۲۵ مظنون و متهم اصلی قتل شهید حاج قاسم سلیمانی در دولت آمریکا هستند. تعداد مظنونان و متهمان، برخی کشورهای دیگر نیز اقدامات لجستیکی انجام داده اند، وی گفت: در این زمینه; هدف جمهوری اسلامی ایران این است که با همکاری دولت عراق به عنوان کشور محل ارتکاب جنایت، تمامی عاملان، عاملان و عاملان این جنایت تروریستی را شناسایی و آنها را به دست عدالت بسپارد..

قریب آبادی با اشاره به اینکه در راس عاملان این جنایت تروریستی قرار دارد؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: ترامپ کسی است که به ارتکاب چنین اقدام تروریستی اعتراف می کند و به آن افتخار می کند. به رسمیت شناختن آن در دادگاه های بین المللی سند معتبری محسوب می شود. پرونده ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد کیفری در حال رسیدگی است و به زودی مختومه می شود..

معاون قوه قضائیه بین الملل در خصوص رسیدگی به پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی در ایران و در جایی غیر از صحنه جنایت افزود: این قانون و عدالت دنیاست البته عراق به عنوان کشوری که جرم مرتکب شده است، بدون شک نگاه منصفانه ای به رسیدگی به آن جنایت وجود دارد. به همین دلیل دولت عراق شکایتی را مطرح کرده که در آن ما نیز با عراق همکاری می کنیم اما شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم تبعه جمهوری اسلامی ایران است و در حال بررسی هستیم. این مورد بر اساس قانون مجازات اسلامی. ، ما صلاحیت داریم و به پرونده ای که مربوط به جرایم ارتکابی علیه شهروندان کشورمان است رسیدگی خواهیم کرد، این اقدام و همچنین این قانون مبنای قانونی دارد. مصوب مجلس شورای اسلامی ایران. این قانون اقدامات حقوقی و متقابل احتمالی را برای ایران به رسمیت می شناسد.

قریب‌آبادی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه آمریکایی‌ها در ماجرای ترور سردار سلیمانی، افزود: این اقدام آمریکایی‌ها مبنایی ندارد، زیرا طبق ماده 51 منشور سازمان ملل، اقدام مسلحانه یا مسلحانه باید تجاوزکارانه بوده باشد. ; حمایت مشروع حتی امکان اقدام مسلحانه نمی تواند بهانه ای برای حمایت قانونی باشد.

وی گفت: لازم به ذکر است که سردار قاسم سلیمانی در یک عملیات غیرنظامی و غیررسمی شرکت داشت و در حال ارسال پیام به مقامات عراقی برای حل مسائل منطقه بود. این قتل می تواند نمونه ای از جنایت علیه بشریت باشد.». هیچ شرکت، ارگان، ایالت، فرد یا جنبشی که در این قتل دخیل است نباید از رسیدگی به این پرونده مصون بماند..

قریب آبادی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که از انقلاب اسلامی در معرض فشارها و تهدیدات نظام سلطه بوده ایم، گفت: جمهوری اسلامی ایران می خواهد روی پای خود بایستد و در مقابل نظام سلطه بایستد. و استکبار، اساس هر فشاری است که ایران تحمل می کند.

وی افزود: وظیفه ما تسلیم شدن در برابر نظام سلطه و بی عدالتی نیست، بلکه تلاش برای جذب کشورهایی است که در عاملان و عاملان تحریم‌ها علیه ایران شریک هستند و در اقدامات تروریستی علیه ایران از جمله فشار سیاسی افکار عمومی شریک هستند. ” او گفت. اجازه دهید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید