اگر از مکتب اقتصاد قاسم سلیمانی پیروی می کردیم امروز مشکلی وجود نداشت

ساعت: 23:13
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1798017

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اگر به مکتب اقتصادی سرلشکر حاج قاسم سلیمانی می رفتیم امروز مشکلی وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی سه شنبه شب در مراسم یادبود سردار قاسم سلیمانی در مسجد امام خمینی(ره) پیشوا اظهار داشت: اگر ایشان در دانشکده اقتصاد درس می خواندند امروز مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: امروز مجلس انقلاب، دولت مردمی و قوه قضاییه مبارزه با فساد در راستای اجرای قانون تلاش می کنند و همه مسئولان دست در دست هم برای رسیدگی به مشکلات هشت سال گذشته و مشکلات معیشتی مردم تلاش می کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: روحیه جهادی، ایثارگری و شهادت سردار سلیمانی باعث شده سوری ها گمشده و عده ای در داخل بدنبال گفتگو پس از رهایی بشار اسد از چرک داعش باشند، امروز می توان روی آن حساب کرد. این روحیه مشکلات سختی را پشت سر گذاشته و وضعیت بهتری را برای مردم در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی ایجاد کرده است.

حسینی افزود: برخی در داخل به دلیل عدم روی کار آمدن مردم به دنبال ناامید کردن مردم هستند و بارها گفته‌اند که در چند ماه گذشته هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع صورت نگرفته است اگر رئیس‌جمهور، همه وزرا و مسئولان تلاش کنند تا بهترین‌ها را پیدا کنند. حل مشکلات با کمک متفکران

وی ادامه داد: امروز عده ای در صدد ایجاد اختلاف بین قوا هستند و موضوعاتی که در روزهای اخیر درباره استیضاح برخی وزرا مطرح شده در همین راستا مطرح شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نقد منصفانه حق همه مردم است، همچنین مدعی عاری از نقص نیستیم.

حسینی افزود: همه به خاطر دارند که وزیر امور خارجه سابق بحث تقسیم دیپلماسی و دیپلماسی را مطرح کرد و دوگانگی کاذب در جامعه ایجاد کرد، اما امروز وزیر امور خارجه با افتخار اعلام می کند که اقدامات سربازان اسلام در میدان به آنها اقتدار می دهد. در این زمینه، «مذاکرات و دیگر دیپلمات‌های ایرانی در برابر گفت‌وگو احساس درماندگی نمی‌کنند.

وی افزود: انجام مانورها و تمرینات باعث می شود طرف مقابل متوجه شود که ما در کارمان جدی و محکم هستیم و مجبور به عقب نشینی می شوند.

وی تاکید کرد: امروز همه مسئولان به سرداران سرافراز، لشکری، سپاه و ارتش افتخار می کنند و آنها را کشور خود می دانند.

شهید سلیمانی امنیت منطقه را تامین کرد
معاون رئیس جمهور در یادواره شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فرماندهی مقتدر و تأثیرگذار در منطقه بود که با ایثار و از خود گذشتگی امنیت را برای ایران، منطقه و بسیاری از جهان ایجاد کرد.

حسینی افزود: اوج شهادت سلیمانی مقابله با گروه های تروریستی داعش بود که توسط مثلث شوم عربی، یهودی و غربی برای ماندن در عراق و سوریه با تشکیل دولتی مقتدر و تهاجم به کشورهای دیگر شکل گرفت. سلیمانی با این فتح بزرگ مقابله کرد و امنیت ایران، منطقه و بسیاری از جهان را تامین کرد.

وی بیان می کند: شهید سلیمانی نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین تمامی ادیان ابراهیمی محبوبیت داشت به گونه ای که حتی دشمن نیز زبان به تحسین او گشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به پیچیدگی مبارزه با داعش در سوریه و عراق گفت:

حسینی تاکید کرد: آمریکا از سردار سلیمانی متنفر بود زیرا او تمام نقشه های آنها را به باد داد و 6 هزار میلیارد دلار برای تسلط بر منطقه هزینه کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی رزمنده غیور، انسانی تزلزل ناپذیر، پیرو پاک ولی فقیه و شجاع در برابر دشمن بود و هیمنه دشمن هیچگاه ترسی در دل او ایجاد نکرد.

وی گفت: امروز همه جامعه قاسم سلیمانی را دوست دارند، اما در عین حال باید ابعاد مختلف شخصیتی او تبیین و روشن شود تا راز محبوبیت او در بین همه مردم آشکار شود.

معاون رئیس جمهور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: به ولایت فقیه و اطاعت خالص از آن حضرت.

حسینی با بیان اینکه شهید سلیمانی نه تنها در میدان جنگ مرد بود، بلکه در عرصه دیپلماسی نیز آداب مذاکرات را به خوبی می دانست تا جایی که ولادیمیر پوتین نیز نظرات وی را پذیرفت، گفت: شهید سلیمانی نیز در صحنه جنگ حضور داشت.

وی پرداختن به مسائل فرهنگی را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی برشمرد و افزود: ایشان نه تنها در جنگ سخت، بلکه در جبهه نرم نظامی نیز دارای ایده و اندیشه بودند و با بصیرت قوی برنامه های مهمی را در این عرصه ارائه کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: شهید سلیمانی متعلق به هیچ حزب و گروه سیاسی نبود، اما وقتی در کوی دانشگاه در سال 78 و اغتشاشات سال 88 دید که اصل نظام و مدیریت فقاهت به دست دشمن و مانند عده ای هدایت می شود. خواصی که ساکت بودند خط را عوض کنید آنها را تقسیم کنید تا مردم را سردرگم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید