ایجاب و تبیین جهاد; این یکی از وظایف دانشجوست/ مطالبه فعال دانشجوی دهداش از فرماندار چیست؟

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790236

یکی از اعضای مرکز جستجوی دانشگاه آزاد دهدشت گفت: دانشجویان باید بتوانند در شرایطی که تمدن غرب در حال نابودی دستاوردهای خود است، انقلاب اسلامی و آرمان ها و موانع انقلاب را برای مردم و نخبگان به درستی تبیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی مجلسی از اعضای مرکز جستجوی دانشگاه آزاد دهدشت در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه دانشجویان در ایجاد تحول و تحول بنیادین در جامعه به عنوان قشر پیشرو محسوب می شوند، اظهار داشت: همانطور که در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی از مردمی به عرصه، دانشجویان تبدیل شدند. در خط مقدم مبارزه با رژیم دیکتاتوری.

مجلسی افزود: با نگاه دموکراتیک به نقش دانش آموزان می توان دریافت که این قشر نقش پررنگ و پررنگی در توسعه اجتماعی و سیاسی دارند و اگر نگاه دینی به آن اضافه شود این نقش پر رنگ تر و دوگانه می شود و ماموریت دانشجو چند برابر خواهد شد.»

وی افزود: همان گونه که در ادبیات امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و نیز نظریه پردازان انقلاب و شخصیت های متفکری چون شهید مطهری و شهید بهشتی، نقش، وضوح و نفوذ دانشجویان و دانشگاه ها در جامعه با پیروزی مشخص شده است.

دانشجو؛ درخواست کننده

مجلسی با اشاره به سخنان شهید بهشتی که فرمودند: طلاب مؤذن جامعه هستند و اگر بخوابند نماد امت قضاوت می شود، توضیح داد:

وی ادامه داد: دانش آموز جامعه را بیدار می کند و به آن هشدار می دهد که وقت عمل و ایفای نقش بی بدیل در جامعه، مطالبه گری از کارکنان و تبیین مشکلات مردم فرا رسیده است.

یکی از اعضای مرکز جستجوی دانشگاه آزاد دهدشت با تاکید بر اینکه دانشجویان تاثیرات مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند و امام به دانشجو اعتماد کردند، گفت: از جستجو استفاده کنید.

مجلسی با تاکید بر اینکه دانشجویان با پیروی از حضرت امام (ره) آگاهانه و با قدرت در این راه قدم می گذارند، گفت: نتیجه اعتماد متقابل منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شد که توسط تشکل های دانشجویی و دانشگاهی شکل گرفت.

وی گفت: دانش آموزان نقش پیشرو در جریان انقلاب داشتند و توانستند ضرورت دفاع از انقلاب را به شیوه صحیح در آگاهی عمومی تشریح کنند.

مجلسی با اشاره به اینکه اولین گام جنبش دانشجویی در اوایل دهه 20 بر اساس دیدگاه های سوسیالیستی و چپ شکل گرفت، افزود: گام دوم این جنبش در دهه 40 و فعالیت بی نظیر و نقش اسلام گرا و انقلابی ظاهر شد. دانشجویان در این دوره «هرکس آرمان خود را در ایجاد انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و با کمک مردم بداند، در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد و در نهایت جنبش های دانشجویی در گام سوم در تأیید معنا پیدا کردند. و تداوم آرمان های انقلاب.

این فعال فرهنگی اجتماعی گفت: دانش آموزان امروز باید به رسالت خود در ادامه فعالیت های رنگارنگ و نقش آفرینی در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی واقف باشند و دانش آموزان نباید سطح انقلابی اسلامی خود را تنها در نخبگان علمی غوطه ور کنند. “

مجلسی ادامه داد: طلاب علاوه بر کسب علم، در جامعه، سیاست و حکومت داری صاحب نظر هستند و سعی می کنند در عرصه غیر علمی نیز موثر باشند.

وی گفت: امروز دانش آموزان باید مطالبه گر از مسئولان و کارگزاران عمومی و نظارت بر وضعیت جامعه در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … باشند.

مجلسی سخت گیری را از وظایف ذاتی دانش آموزان در عرصه جامعه دانست و گفت: این اقدام باید عقلانی، جدی، بدون تخیل و مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

وی بیان کرد: دانشجویان باید بتوانند انقلاب اسلامی و آرمان های آن را به درستی تبیین کنند چرا که تمدن غرب به رهبری تروریست آمریکایی با همکاری رژیم صهیونیستی و دولت های منطقه به دنبال نابودی انقلاب اسلامی و زیر سوال بردن دستاوردهای ما بود. «موانع پیش از انقلاب برای مردم و نخبگان و گروه های مرجع وجود دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مشکلات شهرستان پرسید و افزود: عدم انجام کار فرهنگی مستمر و برنامه ریزی شده توسط مدیریت و نهادهای فرهنگی شهرستان یکی از مشکلات اساسی شهرستان است.

مجلسی در خصوص پتروشیمی دشت مازه نیز گفت: انتظار می رود مسئولان توجه ویژه ای به اجرای این طرح در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: انتظار ما از استاندار این است که مدیران ضعیف عنصر به جا مانده از دولت شکست خورده و بی تدبیر در سطوح مختلف به ویژه مدیران شهری که وابسته به دولت انقلابی نیستند و موجب ناامیدی و بدبینی در عملکرد جهادی انقلابی شوند. دولت.» هر چه زودتر با نوآوری ها و اقدامات مدیریتی کنار گذاشته شود و مدیران جوان، متخصص و انقلابی برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری استخدام شوند.

مجلسی کیفیت پایین آسفالت شهر را یادآور شد و تصریح کرد: ورودی های دهدشت از سمت بهبهان، محور چرام – دهدشت، تولیان به دهدشت، پاتاوه – دهدشت وضعیت بسیار نامناسبی دارند و انتظار می رود کارکنان زودتر برای آنها چاره اندیشی کنند. .

وی ادامه داد: پلیس باید در برخورد با خودروهای خارج از جاده به ویژه در ایام تعطیلی مدارس جدیت بیشتری داشته باشد.

یکی از اعضای مرکز جستجوی دانشگاه آزاد دهدشت با گلایه از شورای شهر و عدم وعده های انتخاباتی گفت: امیدواریم زودتر دست به کار شده و به وعده های مردم عمل کنیم.

مجلس، شرکت توزیع برق شهرستان را عامل تاریکی پارک های خیابانی دانست و گفت: ساماندهی پارک جنگلی باید در اولویت تجهیزات و متولیان امر باشد که به پناهگاه معتادان تبدیل شده و مکان مناسبی در سطح شهر نیست. عزت این شهر.”

وی گفت: تونل کوه پات که ماه هاست بسته شده و شرایط لازم را ندارد و به نظر می رسد در این حادثه چندین نفر جان باختند و مسئولان باید فکری کنند!

این فعال اجتماعی – فرهنگی دهداشی در پایان افزود: کار کارکنان جامعه باید مستمر، استدلالی و مستند باشد تا مورد ارزیابی، نظارت، نقد قرار گیرد تا زمینه منطقی و منصفانه برای مطالبات آنان فراهم شود.

مجلسی گفت: از مسئولان انتظار می رود که پاسخگوی دانش آموزان باشند زیرا بسیج و دانشجوی انقلابی پاسخگوی مطالبات جامعه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید