ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی باید از جنبه تشریفاتی حذف شود


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817531

رضا علیهانی بر ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید زمینه را برای کسب و کار فراهم کنیم و کارهایی که تاکنون انجام شده بیشتر تشریفاتی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، رضا علیخانی پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر با حضور علیخانی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، سعید یزدانی فرماندار نوشهر، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل صنایع دستی نوشهر. میراث و صنایع دستی مازندران جمعی از کارگران و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی غرب استان گفتند: برای رشد صنایع دستی متناسب با نیاز روز به مراکزی مانند پارک علم و فناوری نیاز داریم که در واقع به عنوان رشد شناخته می شود. که در

معاون عمرانی مازندران گفت: باید بستر لازم را برای مراکزی که هنوز به درستی رشد نکرده اند اما ظرفیت و استعداد رشد و شکوفایی را دارند فراهم کنیم و پس از رسیدن به مرحله مطلوب در دسته های مختلف طبقه بندی شوند. بر اساس سطح عملکرد برای رسیدن به مرحله صادرات.

وی افزود: اگر بتوانیم پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را تقویت کنیم، از وابستگی به نفت نیز خلاص می شویم. در واقع میراث فرهنگی باید از جنبه صرفاً نمایشی فاصله گرفته و مانند صنعت، معدن و تجارت جنبه تولید و درآمدزایی داشته باشد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

علیهانی بر لزوم ایجاد اشتغال در صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید فضای کسب و کار را فراهم کنیم تا عرضه و تقاضا با هم هماهنگ باشد. زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه نیز وجود دارد. کارهای انجام شده تاکنون بیشتر تشریفاتی بوده است. برای محصولات فرهنگی و گردشگری باید برنامه، چشم انداز و هدف جامعی داشته باشیم که به آن تاثیرمحور و تاثیرگذار می گویند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تولید محصولات میراث فرهنگی و گردشگری باید دو هدف داشته باشیم. یکی از اهداف ظاهر و نمایش محصول است. اما هدف دیگر باید درآمدزایی برای محصولات باشد تا این حوزه بتواند به درآمد خالص و ناخالص ما کمک کند. ما باید این را در چشم انداز خود بگنجانیم و یک برنامه جامع برای این موضوع تدوین کنیم.

به گزارش بالا، استاد کالوانی، لاکی نوشهر، استاد سلطان زاده بافنده گلیم از قزوین، استاد حسن پور ورنی باف از آذربایجان شرقی، استاد رجبی، استاد جواهر و سنگ های نیمه قیمتی، از برجسته ترین هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا پایان تعطیلات پذیرای علاقه مندان به صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

امسال 850 غرفه صنایع دستی مرتبط با محصولات و سوغات مازندران و سایر استان ها در 23 نقطه استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید