ایجاد جامعه تعاونی؛ راهکار تامین مواد اولیه صنایع پلاستیک در استان زنجان

ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790753

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی زنجان با بیان اینکه راه حل مشکل تامین مواد اولیه واحدهای پلاستیکی ایجاد شرکت تعاونی است، گفت: تشکیل تعاونی باعث کاهش هزینه ها و حذف واسطه ها شده است. می تواند نقش موثری داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: تامین مواد اولیه یکی از مشکلات واحدهایی است که مواد اولیه خود را از پتروشیمی تامین می کنند.

وی با بیان اینکه تحویل مواد اولیه از طریق بورس کالا و با واسطه گری انجام می شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ابتدا باید مقداری به نسبت حجم فعالیت خود داشته باشند، زیرا در صورت عدم تحویل، واحد تولید می شود. بسته .

جعفری افزود: بنابراین واحد مربوطه باید حداقل یک هفته از وجود مواد اولیه خود مطمئن باشد تا بتواند مواد اولیه محصول خود را که تولید و روانه بازار کرده است، دوباره تزریق کند. “

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مواد اولیه از جمله خرید و فروش سهام به صورت مستقیم از طریق دلالان تامین می شود، گفت: دولت در این زمینه مداخله کرد و گفت اگر واحدهای هر استان تعاونی تشکیل دهند شرکت بازرگانی می تواند به صورت مستقیم مواد اولیه را از طریق پتروشیمی به شرکت های تابعه خود تامین کند.

وی عدم پرداخت حق واسطه گری را یکی از مهمترین مزیت های این کار دانست و خاطرنشان کرد: مزیت دوم این است که واحدهای مربوطه برای تحویل مواد اولیه خود در نوبت منتظر نمی مانند و می توانند مواد اولیه خود را تحویل دهند. به عبارت دیگر، انتظار چرخش در خرید مستقیم بسیار کمتر از خرید از یک سیستم کارگزاری است.

جعفری افزود: مزیت سوم قیمت مواد اولیه است چرا که گاهی مواد اولیه به هر نحوی توسط عده ای تامین می شود و منجر به ایجاد سیستم واسطه می شود و مواد اولیه با قیمت بالاتری به واحد صنعتی می رسد. “

وی گفت: مزیت بعدی در تشکیل تعاونی هزینه حمل و نقل است که کاهش یافته است. و با هم حمل کنید.

جعفری با بیان اینکه با توجه به مزیت های ذکر شده پیشنهاد ما ایجاد جامعه تعاونی است، گفت: ذینفعان تعاونی خود واحدها هستند که در صورت تشکیل مستقیما برای خرید مواد اولیه معرفی می شوند و خود تعاونی می تواند خرید کند. مواد به طور مستقیم و به صورت عمده مواد اولیه را بین اعضا توزیع کنید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی زنجان گفت: امیدواریم با همدلی این فرصت در بین واحدهای ذیربط فراهم شود.

وی افزود: تشکیل شرکت تعاونی تامین مواد اولیه منجر به کاهش هزینه ها و حذف واسطه ها شده و می تواند نقش موثری در کاهش هزینه حمل و نقل مواد اولیه و در نهایت کاهش هزینه ها داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید