ایجاد قطب های مختلف در سطح جامعه اولین پیوند تحولات اخیر + فیلم


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917448

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: اولین حلقه در زنجیره فتنه های اخیر ایجاد قطب های مختلف در کشور بود و این دوقطبی ها در بستر تقریبی اتفاق افتاد که خواص کوته فکر و برخی مذاهب گوشه ای در آن نقش داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «مهدی عزیزی» در گفتگو با 17 آذر با بیان اینکه تمامی تهدیدات، تحریم ها، تحریف ها، حملات و کشتارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ریشه در اهداف شوم غرب دارد، اظهار داشت: اهدافی که در پی آن هستند. اسرار تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی و ایجاد گسست در آن انقلاب. شعار جهانی انقلاب اسلامی نفی نظام سلطه، مقابله با استکبار و ایستادن در کنار مستضعفان و مستضعفان در اقصی نقاط جهان است.


ارزیابی واقع بینانه و تمایز با دشمن یکی از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی است

وی ارزیابی واقع بینانه و تحدید مرزها با دشمن را یکی دیگر از کلیدهای ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تمام اهداف دشمن در سال های پس از انقلاب اسلامی در راستای هویت زدایی از شعارهای جهانی این انقلاب بود.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان ادامه داد: اولین حلقه در زنجیره تحولات اخیر، ایجاد قطب های مختلف در کشور بود و این دوقطبی ها در شرایطی اتفاق افتاد که در آن نزدیکی ها، کوته فکران و گوشه ای از متدینین نقش آفرینی کردند. نقش و همگرایی ایجاد کرد که در آن اعتبار یا بطلان ارشاد، اعتبار و بطلان امر به معروف و نهی از منکر. این فضای دوقطبی در حوزه رسانه ای ما در حال شکل گیری است و یک طرف این ماجرا، ویژگی های نزدیک بینی بود.

عزیزی با بیان اینکه این فضای دوقطبی در شرایطی شکل می گیرد که به گفته دشمن، جمهوری اسلامی در حال پیشرفت و دستیابی به دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی است، گفت: علیرغم اینکه افراد کوته فکر می کنند. پیشرفت کشور را تشخیص نمی دهد، اما دشمن این تحولات را به خوبی مشاهده کرده بود و از این فضای دوقطبی به عنوان تاکتیک دشمن برای مقابله با ما استفاده می کرد. به اعتقاد غرب و سیاستمداران و اندیشکده های آنها، آنچه جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته در عرصه منطقه ای و بین المللی موثر کرده است، مقاومت و توانایی ایران در مقابله با تحریم هاست.

وی ادامه داد: از این رو دشمن در تلاش است تا واقعیت های جمهوری اسلامی را از منظر ناظران بین المللی مخدوش کند و از کارایی ایران در همه عرصه ها بکاهد. به اعتقاد غربی ها، قرن جدید آمریکا در حال تبدیل شدن به یک قرن جدید آسیایی است و نقش ایران در این تحول بیش از هر کشور دیگری برجسته است. بنابراین فضای دوقطبی در کشور شکل گرفت، دشمن شرایط کشور را رصد کرد و از میان جنگ های مختلف ترکیبی، هرج و مرج را برگزید.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان تاکید کرد: دشمن موضوع حجاب را که بیشترین و بالاترین ظرفیت پذیرش را در کشور داشت، لمس کرد و در این راستا بر حقوق شهروندی و آزادی جوانان تاکید کرد؛ در این راستا بر حقوق شهروندی و آزادی جوانان تاکید کرد. به همین دلیل فضای دوقطبی و نظارت بر پیشرفت ایران شکل گرفت و از میان روش های تهاجم ترکیبی، اضطراب را برگزیدند و سپس دست روی حقوق شهروندی و آزادی جوانان و حجاب گذاشتند. سوال بعدی که دشمن با علم و آگاهی انتخاب کرد این بود که کدام قشر را مخاطب اصلی این جریان قرار دهد. دشمن تجربیات گذشته داشت. ناآرامی های گذشته اقتصادی و سیاسی بودند. اما اغتشاشات اخیر با تمرکز بر جوانان و نوجوانان به بهانه آزادی اتفاق افتاد.


دشمن در سال های گذشته زمینه را برای پذیرش دیجیتالی در نسل های جوان و نوجوان فراهم کرده است

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دشمن زمینه پذیرش دیجیتالی را در نسل جوان و نوجوانان سال های گذشته ایجاد کرده است، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی فاقد محتوای ارزشمند باعث شده است که جوانان ما توهم دانش بالایی داشته باشند و برخی از جوانان احساس کنند داناتر هستند. والدین آنها به روزتر بوده و هستند. این جوانان می خواهند دیده شوند و تشویق شوند. در این راستا دشمن با جوانان ما به نقطه تماس رسیده است. توهم زیاد دانش، میل به دیده شدن و فروپاشی جامعه پذیری سیاسی و عدم آموزش واقعی به دلیل کرونا از نقاط مشترک دشمن با برخی از جوانان بود. از این رو دشمن وقتی فضا را آماده دید، در فضای غبارآلود رسانه ای به جنگ شناختی و معرفتی پرداخت و در نبرد اراده ها تمرکز مسئولان، مردم و جوانان را به هم زد. این جوانان هم هیچ درکی از شرایط قبل از انقلاب ندارند و به پاکسازی پهلوی مشکوک هستند. بی شک هدف قرار دادن دشمن علیه جوانان یکی از ریشه های ناآرامی های اخیر است.


راه های رهایی از مربا

عزیزی درباره راهکارهای برون رفت از اوضاع نابسامان نیز گفت: باید با قلم و زبان افراد معتقد به نظام چهره واقعی غرب و دنیای استکبار را به جوانان و نوجوانان نشان دهیم و تاریخ دشمنی را برای آنها تبیین کنیم. و رویارویی غرب با دنیای استکبار و تاریخ و اسرار را باید برای آنها تبیین کرد و راز ماندگاری انقلاب را برای نسل جوان بیان کرد.


ردپای نفوذ در نهادهای فرهنگی کشور/ بی توجهی به درج اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی مشهود است.

وی با تاکید بر بستن روزنه های نفوذ بر متولیان فرهنگی و اجرایی کشور گفت: امروز رگه های نفوذ در نهادهای متولی فرهنگی کشور دیده می شود. محتوای آموزشی در مراکز آموزشی ما نیز باید تقویت و نظام مند شود. رهبر انقلاب اسلامی بارها بر درج اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی تاکید کرده‌اند، اما تاکنون این امر محقق نشده است. جدای از آنها، فضای مجازی کشور باید هدفمند ساماندهی شود و صدا و سیما نیز مجهز باشد تا روایت درست و اولی از اتفاقات را بگوید.

خبر خاکستری

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: در ایجاد وحدت مکمل و استقرار اصل بیست و هفتم قانون اساسی باید رابطه مردم و دولت مورد توجه قرار گیرد. باید از چرایی، چگونگی و نتایج وجود راه قانونی برای بیان مشکلات مردم اطمینان حاصل کنیم و باید ارتباط مردم و دولت را به گونه ای برقرار کنیم که بتوانیم اصل بیست و هفتم قانون اساسی را بهینه کنیم. از نظر اعتراض قانونی و یافتن جنبه عملیاتی در جامعه. تقویت مکان های آزاد اندیشی در مدارس و دانشگاه ها یکی از راه های خروج و حل مشکلات جوانان در مدارس و دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز دشمن بر جنگ شناختی و شناختی است و به دنبال تغییر در افکار مردم، جوانان و مسئولان کشور است، بیان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بصیرتی در مدارس یکی از راه هایی است که هر یک از ما به عنوان فردی، ما می توانیم برای کاهش هزینه های اضطراب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید