ایجاد یک میلیون شغل در صنعت پتروشیمی تا پایان سال

ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785105

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ایجاد یک میلیون شغل توسط صنعت پتروشیمی تا پایان سال خبر داد و گفت: تلاش می کنیم سهم منابع مربوط به مسئولیت های اجتماعی برای سال 1401 را به بالای 1000 تا 1500 میلیارد تن برسانیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی همواره دغدغه مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم مناطق مختلف را دارد، گفت: در ایام سال با تخصیص بخشی از درآمد این صنعت برای تامین این مسئولیت ها. نگرانی بیش از پیش و تلاش برای افزایش سهم مسئولیت های اجتماعی برای سال 1401 به بیش از 1000 تا 1500 میلیارد تن در حالی که در سال 99 این رقم حدود 600 میلیارد تن بوده و اکنون به 700 میلیارد تن رسیده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اقدامات شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای ایجاد حداکثر اشتغال از طریق این صنعت، گفت: نزدیک به 100 هزار نفر در کل صنعت پتروشیمی مشغول به کار هستند، اما این اشتغالزایی زمانی است که محصولات در انبار و در انبار تحویل داده شوند. قابل دسترسی به صنایع پایین دستی و صنایع تکمیلی در نواحی صنعتی، رو به رشد است، به عنوان مثال به ازای هر یک میلیون تن محصول تحویلی به بورس، حدود 170 هزار شغل ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه تا پایان سال جاری حدود 7 میلیون تن محصول به بورس تحویل می شود، حدود یک میلیون شغل دائمی و مستقیم در کارخانه های پایین دستی و مختلف ایجاد می شود. بنابراین تا حد امکان صنایع پایین دستی رونق باعث ایجاد شغل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید