ایران اسلامی بیش از 20 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی دارد


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840955

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز بالغ بر 20 میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم و این جمعیت نشان می دهد که جامعه ما با سرعت مناسب و مناسب در مسیر رشد و دانش قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر محمدعلی زلفی گلزار امروز در مراسم تکریم رئیس جمهور و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) استان قم با اشاره به سومین سالگرد خردادماه یادواره شهدا، اظهار داشت: اگر مروری بر تاریخچه داشته باشیم. کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه شده ایم که استقلال ایران به راحتی به دست نیامده است و باید قدردان آن باشیم.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، دشمنان و بدخواهان نظام در تلاش هستند تا دستاوردهای جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند. قبل از انقلاب اسلامی محرومیت های زیادی از جمله جاده های کم عرض و خطرناک داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد محدودی دانشگاه در کشور داشتیم، گفت: تعداد دانشجویان کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 170 هزار نفر بود و اکنون حدود 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در ایران تحصیل می کنند.

وی افزود: قبل از انقلاب مقطع دکتری در کشور وجود نداشت و نخبگان ما دکترای خود را در خارج از کشور می گرفتند اما امروز سالانه بیش از 20 هزار دانشجوی دکتری جذب می کنیم.

زلفی گل گفت: امروز بالغ بر 20 میلیون فارغ التحصیل داریم و این افتخار بزرگی در عرصه علم در کشور است که نشان از ظرفیت بالایی دارد. جامعه ما به لطف خداوند متعال با سرعتی مناسب و آبرومندانه در مسیر معرفت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیش از 60 درصد ظرفیت دانشگاه های کشور مختص بانوان است، افزود: در دوران قبل از انقلاب مردم فکر می کردند علم و دانش فقط مختص آقایان است اما نظام جمهوری اسلامی است. فرصت بزرگی است.«او آن را به زنان داد زیرا مرد از دامن زن برمی خیزد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که اگر می خواهد آینده کشور ما و مردم مبتنی بر دانش باشد، ابتدا باید خانواده دانش باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید آگاه باشیم که دشمنان ما در فضای مجازی مدام در تلاش هستند تا بذر یأس و امید را در جوانان ایرانی بکارند و خواهان کسب هویت و ایمان هستند.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: لطفاً درس را تا حد امکان عمیق مطالعه کنید. سعی کنید رتبه های برتر کنکور را بیاورید و در دانشگاه های تراز اول کشور جای بگیرید و سفیر دانشگاه حضرت معصومه باشید.

زلفی گل گفت: آنچه انسان را به رشد و رسیدن به مدارج بالای علمی سوق می دهد اراده قوی، انگیزه و تلاش است.

در پایان این مراسم از نسرین صادق زاده سرپرست سابق دانشگاه حضرت معصومه تجلیل شد و مریم بوردبار به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید