توزیع بیشترین سهم از بیکاران استان یزد بین زنان فارغ التحصیل

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799016

این خبر را رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بیشترین سهم از بیکاران استان را زنان با تحصیلات عالی تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا فلاحتی رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در گفت و گو با نشست اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت:.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اشتغال و بیکاری در استان یکی از مهمترین برنامه های پیگیری و اجرا شده در استان حمایت و توسعه مشاغل خانگی از فارغ التحصیلان بیکار است.

فلاحتی با بیان اینکه این موضوع در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان مطرح و مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی حداکثر همکاری ممکن را در صدور مجوز برای مشاغل داخلی هدفمند داشته باشند گفت: اداره کل تعاون کار و کمک های اجتماعی حوزه آموزش و مهارت آموزی این افراد نیز برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و کمک های اجتماعی استان یزد با بیان اینکه استان یزد از زیرساخت های مناسب و ویژه ای برای اشتغال برخوردار است، گفت: در استان روند صعودی را طی کرد به گونه ای که از میانگین کشوری فراتر رفت و شامل … استان در معادله دو مجهول.

وی ادامه داد: از یک سو بسیاری از صنایع استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند که این امر آنها را مجبور به استفاده از نیروهای خارجی برای حل این مشکل کرده است و از سوی دیگر نرخ بیکاری در استان بیش از بسیاری از صنایع دیگر است. استان ها.”

فلاحتی با بیان اینکه این اداره کل در حال تهیه طرح های اشتغال بر اساس شرایط هر منطقه است، اضافه کرد: به این ترتیب می توان ظرفیت های هر منطقه را شناسایی و از اقدامات پراکنده دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در این راستا طرح های اشتغال در روستاهای بهاباد در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح های اشتغال در روستاهای ده جمال، رحیم آباد، آری و کاموی بهاباد در نظر گرفته شد. تصویب شد تا راه کامل این روستاها و سایر روستاهای استان طی سه سال به نقطه روشن و شفافی رسید.

فلاحتی همچنین درباره سامانه کاریابی کلی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است، گفت: این سامانه متمرکز و ملی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال مورد استفاده قرار گرفت که از طریق آن کارفرمایان می توانند در این ثبت نام فرصت شغلی ایجاد کنند. سامانه و کارجویان یا فارغ التحصیلان باید سوابق خود را در این سامانه بارگذاری کنند و کاریابی فعال در استان باید واسطه بین کارفرما و جویندگان کار باشد تا این لینک تشکیل شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین یکی دیگر از برنامه های ستاد توسعه اشتغال را برپایی نمایشگاه فرهنگ و ابزار کار عنوان و عنوان کرد: بهبود وضعیت اشتغال در منطقه.

فلاحتی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه اقدامات جاری و برگزاری نمایشگاه های مشابه بتواند وضعیت کسب و کار را بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها ایجاد ارتباط بین کارجویان، کارفرمایان و افراد صاحب ایده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید