ایران امروز دیگر «یتیم خانه» نیست/ امنیت غذایی ایران برندی برای تمام دنیاست


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806685

وقتی هر ایرانی فیلم را در یتیم خانه ایرانیان تماشا می کند از دیدن صحنه هایی که در کشور پهناور آن زمان ایران اتفاق می افتد پشیمان می شود، اما در انقلاب اسلامی با به روز رسانی برنامه های کشور، موضوع امنیت غذایی به یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی تبدیل شد. صنعت دامپزشکی، به طور قطع می توان گفت که ایران دیگر «یتیم خانه» نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مردم یزد از جمله استان هایی هستند که پس از استان های قم و تبریز در فروردین 57 به امامت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی علیرغم جان باختن ایشان برای سربلندی ایران و برافراشتن پرچم به خیابان ها آمدند. ایران.اسلام. تاگوت باید از ایران خارج شود.

این مردم پرتلاش پس از انقلاب اسلامی و جنگ 8 ساله تحمیلی به کشورمان دست از تلاش برنداشتند و در مسیری دیگر به جهاد خود ادامه دادند که قابل انکار است.

امروز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است و استان یزد مفتخر است که در بسیاری از عرصه ها پیشتاز بوده و به نماد پیشرفت و توسعه تبدیل شده است و اکنون یزد اولین شهر ایرانی است که در بسیاری از صنایع به ثبت رسیده است. اقتصاد و کشاورزی جایگاه های پیشرو در کشور را به خود اختصاص داده است.

در سلسله گزارش هایی قصد داریم به بررسی ویژگی های این استان در زمینه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، آموزش و غیره بپردازیم. امروز در سری دوم این مجموعه گزارشی از وضعیت دامپزشکی و امنیت غذایی و جوایز استان در این حوزه ارائه می شود. در حال بررسی هستیم.

7a4c58e3 3023 46c9 b38d 1b1d81bc0303 خبر خاکستری

البته در 4 دهه پس از انقلاب، تامین مواد غذایی و تامین امنیت غذایی جامعه از اولویت های راهبردی دولت های جمهوری اسلامی است، اما نباید از تامین سلامت محصولات کشاورزی و دامی غافل شد. مهمتر از آن، زیرا سلامت اجتماعی و اقتصادی جامعه به غذای سالم بستگی دارد.

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد از پیشرفت های دامپزشکی در بعد از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: قبل از انقلاب قابل مقایسه است.


ریشه کنی طاعون کشنده دام پس از انقلاب

وی در ادامه ارتقای سطح بهداشت عمومی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه جوامع عنوان کرد. وی نقش مهم دامپزشکی را در این امر برشمرد و افزود: ریشه کنی بیماری مهلک تب خوکی که باعث از بین رفتن بسیاری از سرمایه های دامی قبل از انقلاب شد، نمونه ای از اقدامات دامپزشکی است. شاخص در این زمینه.”

وی افزود: در حال حاضر اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله آنفولانزای حاد پرندگان، تب کشنده کریمه کنگو، هاری، مالاریا و سل قابل توجه است.

5ca48faf 2f8a 43e1 b789 00dfa4c89b13 خبر خاکستری


به بیش از 90 مرکز درمانی دامپزشکی در یزد خدمات رسانی می کند

البته اگر شعار تامین امنیت غذایی یکی از اولویت های جمهوری اسلامی باشد، یکی از وظایف اصلی و تحقق وعده های آن برای تامین امنیت غذایی در حوزه خدمات زیربنایی برای پیشگیری و درمان دام و طیور استان پس این سوال می تواند معیاری برای سنجش وعده ها و شعارهای جمهوری اسلامی ایران باشد.

فاتحی در این خصوص گفت: در حال حاضر خدمات 91 بیمارستان دامپزشکی، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها، داروخانه ها، شرکت های توزیع دارو و واکسن و مراکز تلقیح تاثیر بسزایی در حفظ سرمایه های دامی استان و سلامت جامعه دارد و واحد درمانی وجود نداشت. یا داروخانه در استان از زمان انقلاب.

d84316a4 7b80 4a37 9564 7434ee3ce680 خبر خاکستری


گسترش ظرفیت استان برای بسته بندی دام برای تامین امنیت غذایی

فاتحی مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه این گفتگو با حضور 2 کشتارگاه صنعتی، 5 کشتارگاه صنعتی طیور، 5 کشتارگاه صنعتی بلدرچین، 6 ورقه و بسته بندی گوشت قرمز با ظرفیت 26 تن در روز و 16 واحد قطعه بندی و بسته بندی.طبقه بندی مرغ و ماهی با ظرفیت 49.5 تن با نظارت بهداشت و دامپزشکی مذهبی گفت: وجود این واحدها نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه داشته است.

27c627a5 b189 4f0e b902 497dfce7327e خبر خاکستری


صادرات محصولات دامی به 8 کشور

در دوران سربلندی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اقدامات انجام شده امروزه امنیت غذایی محصولات ایرانی به برندی برای تمامی کشورهای جهان تبدیل شده است.

فاتحی نیا با اشاره به صادرات 229884 جلد سالامبور، 1660800 کیلوگرم پا و پنجه مرغ، 230339 کیلوگرم دم گوسفند، 22090 کیلوگرم لبنیات، 89000 عدد تخم مرغ از کبک، 50.0 کیلوگرم تخم مرغ از کبک، 50.0 کیلوگرم قابل مصرف، 0. کیلوگرم. 2500 بز کشورها به ویتنام، کامبوج، تایلند، عراق، قرقیزستان، پاکستان، گرجستان و افغانستان گفتند که یک دامپزشک سخت در تلاش است تا به خودکفایی برسد و رونق تولید استان را افزایش دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان گفت: ادامه دهنده راه شهدا و دفاع از آرمان های انقلاب هستیم و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.


به نظر می رسد در دوران انقلاب اسلامی نوبت به تماشای صحنه هایی رسیده است که برخی از آنها را در فیلم یتیم خانه ایرانی می بینیم و امروز ایران و ایرانیان به جایی رسیده اند که مردم ایران با اطمینان می توانند غذای خود و نیروهای داخلی را تولید کنند. کنترل دقیقی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید