ایران هرگز سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه نکرده است


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903363

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه نکرده و نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با ژائو گومز کراوینیو وزیر امور خارجه پرتغال درباره برخی موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و همچنین موضوعات مورد علاقه بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

در این گفتگو طرفین با اشاره به بیش از پنج قرن روابط حسنه دو کشور بر گسترش هر چه بیشتر این روابط تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی با تشریح مذاکرات انجام شده در نیویورک و مذاکرات سازنده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، بر لزوم پایان یافتن اتهامات آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی.

امیر عبدالخیان در خصوص اوکراین بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه نکرده و نخواهد کرد.

رئیس دیپلماسی کشورمان افزود: ما معتقدیم تسلیح هر یک از طرفین در بحران باعث طولانی شدن جنگ می شود، بنابراین جنگ را چه در اوکراین و چه در افغانستان، سوریه و یمن راه درستی ندانسته و نمی دانیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که در غرب و شرق با گروه های تروریستی مانند القاعده، جیش العدل و داعش مقابله می کنیم. علاوه بر این، هفته های اخیر شاهد ورود سلاح از مرزهای غربی و شرقی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی کشورها در اظهارات مداخله جویانه خود، اغتشاشات و اقدامات تروریستی را اعتراضی می دانند و در عمل به تحریک اغتشاشگران و تروریست ها و حتی موضوع صدور قطعنامه یا تحریم در جلسه آتی هیات وزیران می پردازند. اتحادیه اروپا در تی دستور کار خود را تعیین کرده است که در صورت انجام چنین اقدامی، جمهوری اسلامی ایران اقدامات متقابل انجام دهد.

ژائو گومز کراوینیو وزیر امور خارجه پرتغال با تاکید بر سابقه طولانی روابط حسنه دو کشور از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ادامه مذاکرات هسته ای و بویژه تعامل گسترده تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وی همچنین خواستار ادامه همکاری ایران برای کاهش بحران اوکراین شد و در نهایت با خانواده‌های قربانیان حوادث اخیر از جمله نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید