ایمان قوی و شهادت از ویژگی های شهید سلیمانی بود

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796630

امام جمعه مشهد گفت: ایمان قوی و شهادت دو ویژگی ممتاز شهید سلیمانی است که در تبیین مکتب سلیمانی باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: آیا خداوند مانند دریای قیر است که آینده برای آن مشخص نیست؟ عدم اطمینان در مورد آینده، پس از مرگ چه اتفاقی می افتد؟ این ابهام در زندگی کافر مرگ را هلاک می بیند و بعد از چند سال زندگی از بین می رود، اما برای مؤمن وحشتی که وجود دارد ابهام سرنوشت است، من در آخرت در چه شرایطی هستم؟

وی افزود: این برای کافر درمان ناپذیر است، زیرا ترس از مرگ و هلاکت، حتی در اوج قدرت خود، می داند که ماندگار نیست و به نام مرگ به سرحد نیستی و نابودی می انجامد. که ترس از بلاتکلیفی سرنوشت را برطرف می کند و رحمت خداوند شامل آن پس از مرگ می شود.

علم الهدی گفت: امید به خدا با خیال فرق دارد. ما فکر می کنیم خدا به ما رحم کرده و ما هم مهربانیم، اما گاهی مطمئن هستیم و تا به آن امنیت نرسیم مشمول رحمت خدا نمی شویم. با توکل به خدا و ایمان او می توان به تقدیر و هجرت از بدیهیات امیدوار بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز با دو خاطره و توجه به دو الگو و اسطوره انقلاب مواجه هستیم. امروز در سال 57 جلادان هوادار مردم مظلوم مشهد در خیابان های این شهر تیرباران شدند و عقب نشینی کردند.

وی افزود: 42 روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این شهر توسط مردم انقلابی اداره می شد و شهر تحت سیطره جریان های انقلابی قرار گرفت. مقام معظم رهبری یادآور شدند: به ما اطلاع داده اند که تحرکات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم امروز به حد وحشتناکی رسیده است و جیب های ارتش در خیابان های مشهد راه می روند و همه جا تعدادی نان و روغن و کوچکترین تجمع را می بینند. زن و مرد و جوان و بزرگان به رگبار بسته بودند. کشتار در شهر توسط جلادان رژیم ستم شاهی آغاز شد.

علم الهدی گفت: و در این روز که این حرکت از سوی دشمن انجام شد، مردم انقلابی با تمام توان ایستادند و ایستادگی کردند و ایستادگی کردند و صحنه انقلاب را ترک نکردند و شهید شدند و در انقلاب ایستادند. عرصه انقلاب مشهد در واقع امروز برای ما یک واقعیت بود. امروز که شما برادران و خواهران این را می شنوید، اکثر شما در آن روز به دنیا نیامده اید. سلیقه و مقاومت مردم چگونه بود و غیرت مردم خراسان و مشهد در صحنه انقلاب چگونه بود؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنچه امروز برای ما قابل تحلیل و توجه است این است که مردان و زنان مشهدی چگونه این مقاومت و استقامت فوق العاده را در این روز از خود نشان دادند. و جهان متوجه شد که اگر امت و امام یکی شوند، اسلام جهان را فتح می کند و استکبار قدرت با این حرکت جهادی مقابله نمی کند.

وی افزود: آن روز در پاریس امام بودند و امت در مشهد بودند. چگونه امت انقلابی مشهد به امام دلبستگی کردند و این حماسه را خلق کردند؟» یک حلقه شفیع بودند که امت را با امام مرتبط می کردند. مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله طبسی و شهید حجت الاسلام هاشمی نژاد رهبری این مثلث انقلاب را بر عهده داشتند و با امام همراه بودند و مردم را از طریق این حلقه با امام مرتبط کردند و در 20 دی ماه غیرت و حماسه را جشن گرفتند.

علم الهدی گفت: ایشان متوجه شدند که این حلقه شفیع ائمه دلیل همه پیروزی ها و استمرارها و تداوم انقلاب در این مسیر و توسعه این انقلاب در جهان اسلام است. امام را به کلی از بین ببرید و ارتباط امت را با امام و رهبر قطع کنید و با امت جدا شده از امام همه چیز را می توان انجام داد و امام را بدون حمایت امت حتی امام معصومی مثل سید می توان کار کرد. الشهدا (ع) .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: هیچکس عمق قیام 88 را درک نکرده و بسیاری هنوز هم نمی دانند. قیام 1988 شورشی برای سرنگونی بود. دشمن 10 سال این قیام را طراحی کرده بود تا همه چیز را برنامه ریزی کند و پیوند امام و امت را از بین ببرد و بر هر دو تسلط پیدا کند، بنابراین در قیام 1367 دشمن به حلقه وسط یعنی مال روی آورد و آنها را فریب داد. و متأسفانه این خواص بصیرت نداشتند و کور شدند و توطئه دشمن را درک نکردند و فقط خود مقام معظم رهبری عمق قیام دشمن را درک کردند و خواص را درک نکردند.

او تشخیص داد: اموال را هدف قرار داد و در خط مخالف رهبری افتاد. دشمن باعث هرج و مرج در کشور شد و اموال به دلیل نابینایی تحت نظر بودند. فاصله امت و امام که دایره ای از املاک بود بسته شد و در اینجا ملت بدون امام ظاهر شد و امام بدون امت مورد حمله دشمن قرار گرفت و در حرکت میلیونی به رهبری بپیوندید و همه را کاهش دهید. توطئه های دشمن خاکستر شد

علم الهدی گفت: خوشبختانه از سال 1367 تا امسال 12 سال می گذرد و پیوند حیاتی که امت در 9 دی با امام گشوده شد، قوی تر، قوی تر و ارزشمندتر شده و حتی مردم حکومت ولایی تشکیل داده اند. پس از آن ارتباط.”

امام جمعه مشهد مقدس گفت: این دو شخصیت الگو و اسطوره در عرصه نرم افزاری و عقیدتی مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی هستند که درگذشت ایشان نزدیک است و اسطوره بزرگی در عرصه اعتقادی و نرم افزاری بود. در حوزه نرم افزاری شهید است، یعنی دو شهادت در شخصیت او وجود دارد، اخلاق حوزه را باید آیت الله مصباخ هدایت کند، به همین دلیل امام فرمودند آیت الله مصباچ شهید است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند خلأ علامه طباطبایی و شهید مطهری را آقای مصباح پر می کند و فرمودند آنچه در شخصیت آیت الله مصباح مهم است بصیرت غیر از علم و اخلاق است و بصیرت این مرد است. در تربیت انسان بسیار موثر است.برنامه های استانی برای جامعه تحصیلکرده و نسل دانشگاه در طول سال.

علم الهدی ادامه داد: چهره دوم اسطوره عملیاتی شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بود که این روزها مصادف با سالروز شهادت این مرد بزرگ است. تمام عکس هایی که شهید سلیمانی را نشان می دهد برای زندگینامه او در زندگی، برنامه های مختلف هنری ارزشمند است، اما آنچه ما به آن نیاز داریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مکتب شهید سلیمانی و توضیحات شهید سلیمانی است.

وی افزود: متأسفانه توضیح شهید سلیمانی در رسانه ها صحیح نیست و ممکن است امکان پذیر نباشد. بیش از 30 سال از دفاع و جهاد دست برندار تا به شهادت نرسی. این به خاطر ایمان قوی است، زیرا او به خدا و قیامت بسیار اعتقاد دارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در یکی از فرمایشات خود می فرماید: به من گفتند همه را فرستادی و عقب افتادی، این نشان دهنده ایمان قوی است، دومین خصوصیتی که باید تبیین شود، شهادت زیستی شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی نه تنها شهید بود، بلکه تمام عمرش شهید بود.

سخنگوی ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: گاهی برخی از این جوانان پیش ما می آیند و می گویند دعا کنید خدا به ما شهادت بدهد. برادر من، شهادت جزئی نیست، شهادت داوطلبانه است و باید تصمیم بگیری که شهید زندگی کنی، به هر حال باشی شهید است و امتیاز شهید سلیمانی، شهادت زیستی، آسایش، استراحت، مقام و قدرت بود. پول و ثروت او کجاست. آهسته و در راه اسلام جهاد کن تا به پایان شهادت برسیم. شهادت شهید سلیمانی گرانقدر بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید