بارش برف و باران در 22 استان

بارش برف و باران در 22 استان

روز جدید: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت در ۲۲ استان خبر داد و نسبت به احتمال وقوع سیل و کولاک هشدار داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده آتی سازمان هواشناسی امروز در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، بخش هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق برف، باران و وزش باد و در دامنه های جنوبی البرز، خراسان شمالی و. خراسان رضوی بارش پراکنده باران و وزش باد

بارش موقت باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوبی پیش بینی می شود. فردا یکشنبه بارش در جنوب شرق و شرق کشور در فارس، کرمان، هرمزگان، مناطق برخی مناطق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی و افزایش شمال دریای خزر در سواحل شمالی و برخی مناطق اردبیل. انتظار می رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، عبور ادواری از نوار شمالی کشور از دوشنبه تا چهارشنبه موجب بارش برف، باران و چهارشنبه در سواحل خزر در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و البر مرکزی. در ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده و وزش باد وجود دارد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در نیمه شرقی و جنوبی کشور پیش بینی می شود. شنبه نیمه غربی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی است. دریای خزر روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری و سرعت باد از 9 تا 19 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

توضیحات سیستم: نفوذ سامانه بارشی

نوع خطر: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

حوزه عمل:

شنبه 1400/11/23: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و نیمه شمالی اصفهان کرمان، استان های بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه 24.11.1400: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و تپه های سمنان.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، مه، کاهش دید، لغزندگی معابر، کولاک در جاده های کوهستانی، احتمال ریزش بهمن، احتمال مسدود شدن راه های روستایی به دلیل بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آبگرفتگی معابر شهری.

توصیه: از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید، خودروها را به لوازم زمستانی مانند زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی مجهز کنید، در کوهنوردی دقت کنید، از جابجایی عشایر عشایری خودداری کنید و دستگاه های اجرایی و امدادی را برای عملیات برف روبی آماده کنید.

توضیحات سیستم: باد شدید

زمان پایان: اواخر روز دوشنبه 14/11/25

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر

حوزه عمل:

شنبه 2 آبان 1400: استان های خلیج فارس، خوزستان و بوشهر.

یکشنبه 24 آبان 1400: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 4 آبان 1400: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی، خطر غرق شدن قایق های سبک و سبک سنگین و اختلال در تردد کشتی های سنگین به ویژه در مناطق دریایی و آسیب به قفسه ها و تورهای ماهیگیری.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق های سبک، قایق های تفریحی و مراقبت از تردد شناورهای سبک سنگین، محدودیت فعالیت های دریایی در مناطق فراساحلی و اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت دریایی.

دیدگاهتان را بنویسید