بازگشت اعتدال به کتابخانه ملی / تخریب مرد کم حاشیه

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792082

پس از انتشار خبر انتصاب علیرضا مختارپور به عنوان رئیس کتابخانه ملی، حملات و مواد تخریبی متعددی در فضای مجازی علیه وی صورت گرفت که هدف از اظهارات سیاسی وی کاملاً مشهود است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «علیرضا محتارپور گهرودی» با حکم رئیس جمهور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شد..از زمان انتشار این خبر در یکی دو روز اخیر، حملات و مطالب تخریبی متعددی در فضای مجازی از کانال های خاصی علیه مختارپور منتشر شده است.

علیرضا مختارپور فردی است که در عرصه کتاب و کتابخوانی دچار حاشیه سیاسی شده است. مختارپور در خرداد 1393 با حکم علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (دولت یازدهم) دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور شد.. وی در دوران دبیرکلی خود پیگیر مطالبات و حقوق کتابداران بود و از طرح ها و برنامه های بیهوده جلوگیری کرد و به زودی جایگاه خود را در میان کتابداران کتابخانه های شهرداری کشور باز کرد و پس از نزدیک به 4 سال به عنوان دبیرکل کشور، مجدداً مأموریت یافت. دبیرکل آن در این نهاد فرهنگی توسط سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (دولت دوازدهم) تمدید شد..

و اکنون یک متخصص کتاب که در دولت قبل کاندیدای وزارت ارشاد و دبیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز بود، جایگزین اشرف بروجردی در ریاست سازمان اسناد و کتابخانه های کشور شده است.

به نظر می رسد عده ای این حرکت را دوست ندارند و در حال تخریب عملکرد مختارپور در فضای مجازی هستند. به گفته بسیاری از صاحب نظران حوزه کتاب، این اجرا خلاقانه، کارآمد و ساختارشکن بوده است، در حالی که به گفته همین کارشناسان بروجردی در دوران ریاست خود بر کتابخانه ملی، این مکان فرهنگی را به پناهگاه سیاسیون حزبی خود تبدیل کرده است. پژوهشگران و پژوهشگران این حوزه در کتابخانه ملی به شدت احساس می شدند.

علیرضا مختارپور که از ابتدای دولت حسن روحانی تاکنون دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده، در دولت نهم معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. وزارت ارشاد رهبری گروه انتشارات امیرکبیر و مدیر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید