بازگشت محصولات کشاورزی یزد از روسیه به ما ربطی ندارد/ سازمان جهادکشاورزی باید نتیجه نمونه برداری محصول را اعلام کند.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800502

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: انجام آزمایشات و نمونه برداری از محصولات صادراتی قبل از بازگرداندن محصولات از روسیه بر عهده سازمان جهادکشاورزی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز حیدری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا، بر اساس تفاهم نامه ای که اخیرا با سازمان جهادکشاورزی منعقد شده است، مسئولیت صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی را بر عهده خواهد داشت. روسیه مسئول صدور گواهی سلامت خود به سازمان جهاد کشاورزی است و این معاونت مسئولیتی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: در پی مشکلی که برای صادرات محصولات کشاورزی کشور به وجود آمده است، سازمان جهانی مسئولیت صدور گواهی سلامت صادرات را به سازمان غذا و دارو محول کرده که سازمان غذا و دارو نیز از اوایل بهمن ماه به این موضوع ورود می کند.

حیدری خاطرنشان کرد: قبل از امضای تفاهم نامه، سازمان غذا و دارو تنها مسئول سنجش محصولات کشاورزی در سطح عرضه بود، سالم یا غیراستاندارد بودن محصولات.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان گفت: نمونه برداری از محصولات کشاورزی در سطح عرضه در طول سال طبق روال عادی انجام می شود و پاسخ همه این نتایج به جهاد کشاورزی اعلام شده است. سازمان.

گفتنی است: فتاحی مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد در گفت وگویی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو مسئولیت نمونه برداری را بر عهده دارد و باید به تعهدات قانونی خود عمل کند و نتیجه را به مردم اعلام کند، گفت:

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید