وزارت جهاد کشاورزی باید دو ماه قبل محدودیت صادرات محصولات کشاورزی را اعلام کند


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893308

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و در صورت وجود محدودیت در صادرات محصولات کشاورزی باید حداقل دو ماه قبل اطلاع رسانی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه استان زنجان اخیرا موفق شد دبیرخانه شورای توسعه تجارت ملی زیتون را در اختیار بگیرد، گفت: استان زنجان یکی از استان های پیشرو در تولید زیتون است.

وی افزود: در این راستا برنامه مدونی اجرا می شود تا برنامه ریزی های مناسبی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات زیتون در خارج از کشور انجام شود، اما باید در زمینه صادرات زیتون ساختارهای زیرساختی ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: در حال حاضر فرآورده های زیتون در کشور مصرف می شود و مازاد تولید زیاد نیست و برنامه ای برای صادرات وجود ندارد، اما باید نیم نگاهی به صادرات داشته باشیم. بنابراین روش‌های تولید محصولات باید به گونه‌ای توسعه یابد که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازار صادراتی خوبی نیز برای آنها ایجاد کند.

وی گفت: این کار شدنی است و این احتمال وجود دارد که در آینده به یکی از صادرکنندگان زیتون دنیا تبدیل شویم.

رنگرونا با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان های برتر در زمینه سیب زمینی، حبوبات و پیاز است، گفت: صادرکنندگان در سال های اخیر اقدامات مناسبی انجام داده اند اما امسال نیز پیش بینی می شود حجم محصول آماده شود. برای صادرات

وی با بیان اینکه برای صادرات پیاز برنامه ریزی شده است، گفت: سال گذشته میزان صادرات پیاز کم بود اما امسال پیش بینی ما افزایش حجم صادرات است که با احتیاط و احتیاط وارد این حوزه می شود زیرا پس از دریافت فرصت وجود دارد. در این قرارداد ممنوعیت صادرات اعلام می شود و صادرکنندگان متحمل ضرر می شوند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با اشاره به اینکه با وجودی که رایزنی هایی با وزارتخانه های جهاد کشاورزی صورت گرفته و گفته شده است که اگر محدودیتی در این زمینه وجود دارد، باید حداقل دو ماه قبل اطلاع رسانی شود. باید برنامه ریزی هماهنگ صادرات انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید