بازگشت مشکلات بشری به فراموشی غدیر/ ضرورت تبیین کارنامه ننگین غرب


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883844

آیت الله عبادی گفت: همه مشکلات انسان از فراموشی غدیر است، اگر حکومت غدیر به ائمه عطار(ع) واگذار می شد هرگز ظلم نمی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار دست اندرکاران و مسئولین کمیته های کشوری جهادگران کشوری در شهرستان فردوس با تبریک عید غدیر خم گفت: مردم این خطه با قدمت باستانی. سوابق و تمدن و فرهنگ غنی و قبلاً تحت عنوان مردم خراسان جنوبی که دارای فرهنگ خاصی هستند ذکر شد، جدا از شهود تاریخی، این سوال در تجربه خود من نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: برخی افراد فقط مدعی ارزش های دینی و انقلابی و خدمات بشردوستانه و انسان دوستانه هستند اما افراد متعهد حس نیکوکاری را به کار می گیرند.

آیت الله عبادی تصریح کرد: آنچه عید غدیر نامیده می شود یک نقطه جغرافیایی و تاریخی نیست، بلکه این واقعیت است که اولین انسان روی زمین تا آخرین انسان، زمین بدون خلیفه الله نخواهد بود، همیشه حجت الهی است. و نگهبانان آنها به عنوان ریسمان. متصل هستند و خواهند بود.

امام جمعه بیرجند نیز گفت: از ادعاها و سوء استفاده ها که بگذریم، آنچه محقق می شود در مکتب انبیا و ائمه است زیرا آنها راست گفته اند و عمل کرده اند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین جنایتکاران تاریخ از حقوق بشر صحبت می کنند، تصریح کرد: غرب از دوران قبل و بعد از اسلام، در جنگ های صلیبی، از فسادی که در اندلس و 500 سال قبل از ورود اروپایی ها به کشورهای دیگر داشت، سابقه شرم آور دارد. کشورها به عنوان مستعمره، از جمله قاره آمریکا، 60 تا 80 میلیون بومیان آمریکایی را کشتند و ایالات متحده را روی قبرهای آنها ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در آفریقا و بعدها در ایران همین کار را کردند، بنابراین در جنگ جهانی اول نیمی از جمعیت ایران در قحطی که انگلیسی ها ایجاد کردند از بین رفتند و این سوابق باید توضیح داده شود. .

وی ادامه داد: امروز در جنگ های اقتصادی، جنگ تحمیلی و حمایت صدام با زخم های بزرگ و زحماتی که بر پیکره بشریت کشیده اند، همواره بازتاب تفکر غرب است، اما اندیشه اسلامی به گونه ای است که بزرگان این دین همیشه خواستار بخشش بوده است که حق هیچکس از دست نمی رود.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در جاهای مختلف جبهه های ایمان شکل گرفته است، از کسانی که برای از بین بردن اغتشاشات غربی مانند داعش و کسانی که برای حفظ دین و ناموس جان باخته اند.

آیت الله عبادی یادآور شد: باید با جهاد روشن شود که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ، همه مشکلات انسان به فراموشی غدیر برمی گردد، ظلمی صورت نگرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مشکلات بشر این است که راه رسول خدا را رها کرده و راه دیگران را رفته اند و برای حل مشکلات تنها یک راه وجود دارد و آن هم بازگشت به راه رسول خدا.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هزارتوی دشوار تاریخ، پدران ما این راه روشن را به سوی ما شعله‌ور کردند و ما ناگزیریم این راه را به سوی جهان بپیماییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید