بازیکنان مصدوم بودند و آمادگی خوبی نداشتیم!


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904328

تیم ملی فعلی می تواند هر کسی را شگفت زده کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای جام جهانی 2006 آمادگی خوبی نداشتیم و چند بازیکن مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس با تحلیل شرایط فعلی تیم ملی گفت: ابتدا باید به اسکوچیچ تبریک بگویم که ایران را به جام جهانی رساند. زیرا ایران در شرایط بسیار حساس و بحرانی قرار داشت و محکوم به شکست عراق و بحرین بود. او در چنین شرایطی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. فکر می‌کنم ایران شانس یکسانی برای پیشرفت با سایر تیم‌های گروه دارد. ایران تیم بسیار بزرگی است و هواداران قلبی زیادی پشت سر دارند. ایران اگرچه با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است و تیم های خوبی هستند اما ایران بازیکنان بزرگی هم دارد. آنها توانسته اند در همه عرصه ها بدرخشند.


برای جام جهانی 2006 آمادگی خوبی نداشتیم

وی درباره جام جهانی 2006 و به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: افتخار بزرگی بود که توانستم به عنوان سرمربی تیم ایران را در این مسابقات همراهی کنم. ما در بازی های منتهی به جام جهانی خیلی خوب عمل کردیم، دور مقدماتی خوبی داشتیم و تقریباً همه تیم ها را شکست دادیم. در جام جهانی افتخار همکاری با بازیکنان را داشتم اما نکته ناراحت کننده این است که آمادگی خوبی برای جام جهانی نداشتیم. ما همه بازیکنان را در اردوها نداشتیم. برخی از بازیکنان مصدوم شدند و با شرایط خوبی به جام جهانی نرسیدند. مثل وحید هاشمیان و علی کریمی. علی دایی و یحیی گل محمدی نیز در جام قهرمانان باشگاه های آسیا حضور داشتند و در آخرین تمرین حضور نداشتند.


کرواسی می تواند دوباره به فینال جهانی برسد

ایوانکوویچ درباره شرایط تیم ملی کرواسی گفت: خوشحالم که کرواسی در دور قبل نایب قهرمان جام جهانی شد اما با توجه به تغییرات بازیکنان در 4 سال اخیر، با آن روبرو خواهیم شد. تیم جدیدی از کرواسی در جام حذفی 2022. کواچیچ، مودریچ، لوورن و برزوویچ هسته اصلی تیم را تشکیل می دهند، اما بازیکنان جوان و مدرن نیز به تیم ملی راه یافته اند. انتظار دارم یک تیم مدرن و جوان به جام جهانی برود. به نظر من کرواسی با حذف فرانسه و دانمارک و صعود به جمع 4 تیم پایانی این جام نشان داد که همچنان می تواند در لیگ ملت های یوفا شگفتی ساز شود. او می تواند دوباره به فینال راه پیدا کند و شاید این بار حتی به مسابقات قهرمانی جهان برسد.


برزیل و آرژانتین مدعیان قهرمانی هستند

وی درباره پیش بینی 3 شانس اصلی قهرمانی در جام جهانی 2022 گفت: در کنار کرواسی که امیدوارم قهرمان جام جهانی شود، آرژانتین با لیونل مسی مدعی است. برزیل بازیکنانی باورنکردنی دارد که قطعا مدعی خواهند بود و فرانسه که مدافع عنوان قهرمانی است، شانس قهرمانی در جام را دارد. اما فکر می کنم تیم هایی خواهند بود که ما را شگفت زده کنند. فرمت تیم ها، بازیکنان آنها تا 7 روز مانده به جام جهانی در مسابقات باشگاهی شرکت می کنند و این یعنی پیش بینی این مدت بسیار سخت است.


ایران می تواند هر کسی را شگفت زده کند

برانکو در پایان درباره تیم ملی ایران توضیح داد: فکر می کنم یکی از آنها می تواند ایران باشد. می تواند هر کسی را شگفت زده کند. طارمی، جهانبخش، آزمون و انصاری فرد را در اختیار دارند. از آنها می توان امید زیادی داشت. اگر اردوی نهایی خوب پیش برود، فکر می کنم ایران فوق العاده خواهد بود. فکر می کنم تیم دیگر دانمارک باشد. آنها تیم جوانی دارند که هیچکس از آنها انتظاری ندارد اما نشان داده اند که تیم بزرگی هستند. آنها می توانند یکی دیگر از پدیده های قطر 2022 باشند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید