بانک کشاورزی برای خرید تجهیزات/خرید تراکتور به صورت نقدی تسهیلات ارائه نمی کند. وضعیت جدید کشاورزان


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903601

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

مهدی لطفعلی زاده گفت: در سال 1401 با وجود ابلاغ تسهیلات به سازمان ها، پرداخت از سوی بانک امل (کشاورزی) متوقف شد و در حال حاضر تسهیلات جایگزینی برای این امر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی لطفعلی زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص مشکلات کشاورزان خرید تراکتور گفت: از مشکلات کشاورزان خرید تراکتور می توان به عدم پرداخت مکانیزاسیون اشاره کرد. کمک هزینه خط اعتباری، افزایش بی رویه قیمت تراکتورهای داخلی و وارداتی و ناتوانی در خرید پول تراکتور از همه کشاورزان به ویژه باغداران به دلیل سرمازدگی شدید باغات در سال جاری و کاهش شدید درآمد کشاورزان.

وی افزود: در حال حاضر فقط تراکتور به صورت نقدی به فروش می رسد و کشاورزان توسط نمایندگی های فروش در سایت شرکت سازنده ثبت نام می کنند.

لطف علیزاده بیان کرد: برای خرید تراکتور کاندیدای واقعی باید کشاورز باشد؛ همچنین برای خرید تراکتور باغی حداقل 3 هکتار باغ و برای خرید تراکتور کشاورزی حداقل 6 هکتار زمین کشاورزی برای افراد مورد نیاز است. این امر برای اشخاص حقوقی الزامی نیست و تنها در صورتی می توانند تراکتور خریداری کنند که ارائه خدمات مکانیزه در اساسنامه مشخص شده باشد و به تایید شهر مربوطه برسد.

معاون بهبود زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از سال 1391 تا ابتدای سال جاری ردیف اعتباری مکانیزاسیون با سود 15 درصد و بازپرداخت 5 ساله وجود داشت اما در سال 1401 علیرغم ابلاغ پرداخت تسهیلات به سازمان ها توسط بانک عامل انجام شده است.(کشاورزی) متوقف شده و در حال حاضر تسهیلات جایگزینی برای این امر در نظر گرفته نشده است و این مشکل مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و خرید تراکتور در حال حاضر صرفا نقدی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید