باید به کشف ریشه کودک آزاری در بخش بیمارستان توجه جدی شود


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898900

رئیس مرکز تعالی مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی گفت: موضوع کودک آزاری و شناسایی بیماران در رابطه با دریافت خدمات پرستاری در بخش پرستاری بیمارستان مورد توجه جدی قرار گیرد تا حوزه تخصصی مراقبت های پرستاری باعث شود. بیمارستان ایمن تر برای ارائه خدمات و ایجاد محیطی با اجرای پروتکل ها دوست مادر و فرزند باید پرداخت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن واعظی در حاشیه نشست تدوین و اجرای طرح پایلوت و نهایی شدن پروتکل مداخلات تخصصی مددکاری اجتماعی در حوزه کودک آزاری گفت: با تلاش وزارت بهداشت، حوزه بهداشت و درمان با کمک به هزینه های درمانی از مشکل فراتر رفته و با تدوین و ابلاغ پروتکل های مختلف از جمله پروتکل های بلایا و بحران، کودک آزاری، سرطان، تریاژ، این حوزه به عنوان یک حوزه کاملا تخصصی معرفی شده و نیروهای این مجموعه به ارائه خدمات می پردازند. به همراه پرسنل معالج

واعظی بیان کرد: موضوع سلامت کودک ابعاد گسترده ای دارد و از نظر جسمی، روحی و روانی مسائل مختلف رشد و تکامل را در بر می گیرد تا فردی پویا تربیت شود که آینده ساز این کشور است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور، مهاجرت اقشار مختلف اعم از نسل جوان و کودکان از کشورهای همسایه، جدای از مشکلات بهداشتی، مشکلات اجتماعی، تنوع فرهنگی و روانی را ایجاد می کند. همچنین مشکلات مربوط به حاشیه نشینی در استان های مهاجرپذیر و شهرهای بزرگ کشور حاکی از نیاز به خدمات تخصصی کارگری است که می توان آن را مشکلات کنونی در حوزه کار دانست.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و خدمات بالینی ادامه داد: نقش موسسات خیریه سلامت و سازمان های مردم نهاد همواره در حمایت های اجتماعی پیشرو بوده است. استفاده از این ظرفیت ها تنها برای امور مالی نیست، بلکه می تواند برای تحقق ایده ها نیز مورد توجه قرار گیرد. موضوعی که نقش مهمی در همه گیری کووید-19 داشت.

وی بیان کرد: پروتکل تخصصی مددکاری اجتماعی کودک آزاری حول محور سیاست های مددکاری اجتماعی و در راستای حمایت اجتماعی از اقشار آسیب پذیر هدف مراکز درمانی تدوین شده است و این موضوع می تواند در برنامه های درسی سطوح مختلف گنجانده شود.

واعصی تاکید کرد: باید به موضوع تریاژ و شناسایی بیماران در رابطه با پذیرش خدمات پرستاری در ورودی بیمارستان ها توجه جدی شود تا حوزه تخصصی مراقبت های پرستاری علاوه بر مسائل مالی و سایر موارد مربوط به اجرای پروتکل هایی است که حصول اطمینان از ارائه خدمات بیمارستان و ایجاد محیط مساعد برای مادر و کودک می باشد.

وی ادامه داد: بهترین نتایج درمانی از کاشت حلزون با درمان و توانبخشی به موقع کودکان زیر چهار سال حاصل می شود. در پروتکلی که در این رابطه اعلام شد، نقش مجری به خوبی دیده می شود.

واعظی ادامه داد: در بحث تقویت نظام شبکه که در بیانات و نکات برجسته مقام معظم رهبری نیز مطرح شد، لزوم معرفی خدمات مددکاری اجتماعی در سطح نظام شبکه ای برای ایفای نقش دست یاری در نظام پزشکی خانواده مطرح شد. احساس و جهت.

وی افزود: اجرای خدمات تله مدیسین در قالب بیمارستان های هوشمند از وظایف جدید وزارت بهداشت و سازمان های همکار است. روند کمک را می توان در قالب پزشکی از راه دور و در بستر الکترونیکی مشاهده کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی گفت: همچنین با توجه به ورود نسخه الکترونیکی در کشور می توان به حوزه مراقبت های پرستاری در فرآیند تشخیص و درمان اولیه در طول دوره پزشکی توجه کرد. سیستم ارجاع

بر اساس اطلاعیه وبدا، واعظی افزود: در بحث کودک آزاری علاوه بر درمان بیماران، ریشه یابی این حادثه نیز بسیار مهم است تا با بهره گیری از اساتید، به نتایج درمانی مناسب در این زمینه دست یابیم. ‘ نظر.

وی بیان کرد: امیدوارم آمار کودک آزاری نسبت به سال گذشته کمتر شود و همه به سمت جامعه ای پویا با نشاط جسمی، روحی و اجتماعی حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید