اعتیاد والدین در درجه اول دلیلی برای کودک آزاری است

وی افزود: در واقع کودک آزاری رفتاری است که آگاهانه و ناخودآگاه بزرگترها نسبت به کودکان انجام می دهند.


مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: خشونت علیه کودکان مصداق بارز ارتباط نابهنجار والدین با فرزندان و مراقبان آنهاست که در نهایت آسیب های جبران ناپذیری به جسم، عواطف، احساسات و ابعاد روانی وارد می کند.

وی گفت: با توجه به تأثیر خشونت بر کودکان و پیامدهای کودک آزاری و با توجه به آثار همه آسیب های اجتماعی بر فرد و جامعه، اولین گام در تأمین سلامت اجتماعی، تلاش برای مدیریت، پیشگیری و کاهش آسیب است. . “

وارثی بیان کرد: بهزیستی یکی از اصلی ترین سازمان هایی است که با ماموریت مقابله با آسیب های اجتماعی راه اندازی شده و تاکنون اقدامات و برنامه های متعددی را در این راستا اجرا کرده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی «برنامه اورژانس اجتماعی» اشاره کرد.


وی گفت: طرح اورژانس اجتماعی برای اولین بار در سال 1378 در 8 استان کشور راه اندازی و اجرا شد و شروع این طرح در استان قزوین به سال 1387 در شهرستان های قزوین، تاکستان و بویین زهرا برمی گردد.


85d262dc af0d 46fa 97f2 75d179d5a9bc خبر خاکستری

حداکثر محدوده سنی برای همه کودکان آزار دیده بین 5 تا 7 سال است

این مسئول افزود: از سال 1396 بر اساس بخشنامه سازمان بهزیستی توسعه این برنامه در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه هم اکنون تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر از جمله قزوین، اقبالیه، الوند، محمدیه، آبیک. ، تاکستان، بوئین زهرا و آوج تحت پوشش این برنامه هستند.

وی گفت: هدف از اجرای طرح اورژانس اجتماعی ارائه مداخلات آموزشی روانی اجتماعی به صورت به موقع و کاملاً تخصصی در هر زمان و در محل به افراد جامعه است تا آسیب های اجتماعی را کنترل و توانمندسازی کنند. بازگشت به زندگی سالم به قیمت آسیب دیدگان و آسیب دیدگان، تا با مداخلات روانی اجتماعی به موقع و جلوگیری از تبدیل آسیب های اجتماعی به جرم، نیاز به اقدامات قضایی و انتظامی به حداقل ممکن برسد.


وارثی گفت: در شش ماهه اول سال 1400 از بین تمامی موارد کودک آزاری گزارش شده به بهزیستی استان قزوین بیش از نیمی از کودکان پسر و حداکثر رده سنی برای همه کودکان آزار دیده بین 5 تا 7 سال بوده است.


وی گفت: بیشترین خشونت علیه کودکان «سهل انگاری» است و از جمله دلایل کودک آزاری در وهله اول اعتیاد والدین و پرخاشگری و پرخاشگری در رتبه دوم و بهانه های بی مورد در رتبه دوم است. در جایگاه سوم قرار دارد.


مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: بررسی های انجام شده در زمینه خشونت علیه کودکان نشان داده است که خط 123 به عنوان خط اضطراری عمومی برای گزارش خشونت علیه کودکان شناخته می شود و برای بسیاری از موارد خشونت علیه کودکان به طور کامل قابل دسترسی است. “در خط 123 و این نیز نقطه عطفی برای در دسترس بودن خدمات اجتماعی اضطراری است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید