باید کمک کنیم تا نوجوان و دانش آموز حقانیت مسیر را درک کند

وی با بیان اینکه حتی تصورات ذهنی ما نیز بر خداوند متعال پوشیده نیست، گفت: هر که به مشاهده خداوند ایمان آورد; تقوا را رعایت می کند هرکس به این درجه از تقوا برسد و همیشه در این مرحله باشد به مقام ولایت الهی می رسد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطاب به مربیان جوان افزود: شما می توانید در جوانی به این مقام ولایت الهی و دوستی با خدا دست یابید. البته ما هم امیدواریم که خداوند متعال به ما عنایت فرماید.

نماینده رهبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به حوادث غزه گفت: نسل کشی های بدتری در تاریخ داشته ایم اما این بیداری جهانی بسیار ارزشمند است. تجمع مردم معترض به جنایات اسرائیل در لندن 700 هزار نفر تخمین زده می شود. این آشفتگی برای کسانی که به توسعه جهانی می اندیشند هم نشانه و هم نشانه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم غزه سطح مقاومت را بالا برده اند، افزود: این سازمان جهانی در حمایت از مردم مظلوم غزه نیز بی سابقه است. علاوه بر حضور گسترده مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه، دولتمردان غربی نیز متوجه تغییر افکار عمومی در کشورهای خود در حمایت از مردم غزه شدند و مجبور به محکومیت جنایات اسرائیل شدند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: هیچ وقت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران این همه هماهنگی برای جبهه حق وجود نداشته است. شرایط این روزهای دنیا خیلی خاص است. علاوه بر جلب توجه به جنایات رژیم صهیونیستی، نباید از احتمالات نیز غافل شد.

وی با اشاره به اینکه قطعاً در جامعه و مدارس تفاوت های نسلی وجود دارد، گفت: باید ببینیم آیا این تفاوت نسلی منجر به شکاف نسلی شده است؟ آیا این شکاف نسلی پر شده است؟ البته شکاف نسلی طبیعی است اما رنگ این تفاوت ها کمی جدی است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: البته دشمنان آرزوی تفرقه بین نسل ها را به گور خواهند برد. همچنین باید برای مجموعه های متنوع تلاش کنیم تا هرگز شاهد شکاف نسلی نباشیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که تاثیر اعمال امروز ما امروز مشخص نخواهد شد و مدارس با یکدیگر تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه در بین نوجوانان جا برای رشد وجود دارد، گفت: ما هستیم که باید درست عمل کنیم. باید ببینیم خداوند چقدر به ما نعمت داده است. اگر روزی دانش آموزان و نوجوانان از ما سوال نپرسند، باید نگران باشیم. ضمناً سوال پرسیدن و انتقاد از دانش آموزان و نوجوانان خوب است.

وی خطاب به معلمان با تاکید بر لزوم برخورد صحیح با دانش آموزان، افزود: کسی که بخواهد رهبری کند اما بخواهد دیگران را با سربلندی رهبری کند در مسیر تربیت الهی موفق نمی شود. مربی باید با مربی همدل باشد. مربی باید با زبان فطرت انسانی با نوجوان صحبت کند. درست است که گرد و غبار و سردرگمی وجود دارد. اما نوجوان زبان فطرت انسان را می داند.

نماینده مدیریت در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی وی خطاب به مربیان حاضر در این جلسه گفت: با کودکان و جوانان صادق و صمیمی باشید و به ملایم ترین شکل ممکن قوی باشید.

وی با اشاره به اغتشاشات رسانه های مخالف افزود: باید به نوجوانان و دانش آموزان کمک کرد تا غبارروبی کنند و حقایق جاده را درک کنند و این موضوع جز با شفافیت بیشتر و صمیمیت با دانش آموزان امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: حضور در مدارس را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. احساس رقابت با سایر نهادهای فرهنگی نداشته باشید، بلکه قصد و هدف شما باید تعامل و همکاری باشد.