بحران آب یا کتاب! / ضرورت جهاد تبیین علمی به دور از تنبلی و دخالت سلیقه های سیاسی

زمان: 08:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784954

محمدرضا بهرامی معتقد است امروزه اغلب ما بارها جملات ناامیدانه ای را شنیده ایم و با بحران مصرف آب و کتاب و غیره مواجه هستیم که آب پرمصرف و کتاب های کم مصرف در بحران مصرف قرار دارند و این واقعیت ها قابل انکار نیست. ..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا بهرامی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با گلستان ما گفت: این کار را به بهترین شکل ممکن و با صداقت کامل انجام دهید. بگذارید نظراتم را که حاصل تجربه و تحقیق است بیان کنم.

وی با اشاره به اینکه امروزه اغلب ما بارها جملات مذبوحانه شنیده ایم و با بحران مصرف آب و کتاب و … مواجه شده ایم، افزود: اینکه آب پرمصرف و کتاب از کم مصرف هر دو در بحران مصرف هستند و این واقعیت هاست. را نمی توان انکار کرد.

بهرامی تاکید کرد: به کمک حرکت قلم، نبض افکارم با کتاب به بحران اوضاع می پردازم که امروز بسیاری از ما را اندوهگین کرده است. در واقع کسانی که دغدغه کتاب و کتابخوانی دارند به ویژه کارشناسان فرهنگی معتقدند آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت کتاب و کتابخوانی در یک جامعه می شود عدم توجه مردم به ضرورت مطالعه و اهمیت آن در زندگی است. .

«اگر مطالعه مانند خوردن و خوابیدن و سایر فعالیت ها جزئی از زندگی می شد و مردم می فهمیدند که با کتاب می توانند شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند، هرگز با کتاب و کتابخوانی دچار بحران نمی شدیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان می کند: بسیاری از مشکلات امروز ما ریشه در خانواده و مدرسه دارد. وی گفت: جامعه کتاب خوان میسر نمی شود مگر اینکه خانواده و مدرسه کتاب را در سبد خرید و زندگی و اولویت های کودکان از سنین پایین و کودکی قرار دهند.

بهرامی گفت: کتاب علاوه بر اینکه یک کالای فرهنگی است باید میزبان نشست های افتتاحیه، جشن امضا، قصه گویی، نقد و بررسی و همچنین ظرفیت شبکه های مجازی و رسانه باشد.

وی ادامه داد: به نظر من این اتفاقات اگر با برنامه ریزی بهتر و متمرکزتر و حمایت همه جانبه کارکنان دولت همراه باشد، بی شک می تواند در برون رفت از بحران و آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که دولت ها در کتاب و کتابخوانی کاملاً ناموفق بوده اند. وی گفت: اگر موفق می شدند باید میلیون ها نفر از علاقه مندان به کتاب را در آمار سرانه مطالعه طی سالیان اعلام می کردند.

بهرامی گفت: نمی خواهم منکر فعالیت کسانی باشم که در حوزه کتابخانه های عمومی، فرهنگی، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و… فعالیت می کنند، اما زحمات این دوستان راه به جایی نبرده است.

وی تصریح کرد: کلام پایانی این است که با جهاد تبیین، هدایت علمی و رهبری، به دور از تنبلی و دخالت در سلیقه های سیاسی و شخصی، حمایت همه جانبه از راهبردها، برنامه ها و فعالیت ها و نیز تخصیص منابع مناسب، قابل بهبود است. . وضعیت کتاب و کتابخوانی.» و ارتقای سرانه مطالعه در بین ایرانیان.

این نویسنده گلستان گفت: توجه به کتاب باعث می شود شاهد روزی باشیم که مثلاً مانند ژاپن در اتوبوس و قطار کتاب می خوانند. به جای پرسه زدن در تلگرام و خواندن جوک و بازی کندی کراش و نینجا فروت و حمله به هم! روزی که شاید خیلی دور به نظر برسد، اما حداقل می توانیم به رسیدن به آن امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید