بخشی از مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی دولت های گذشته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین، حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در سخنانی پیش از نماز جمعه این هفته قزوین در مصلی النبی گفت: قرآن به داستان حضرت موسی (ع) که 132 بار درباره بنی‌اسرائیل فرموده است، اشاره می‌کند: ما موسی را با آیات خود فرستادیم و رسالت انبیا نجات مردم از ظلمت و کفر بود و او مدام می گوید «و ذکر ایام الله».

وی در پاسخ به این سوال که چرا قرآن انسان را به مطالعه تاریخ گذشتگان هدایت می کند، افزود: چون وقایع تاریخی قابل تکرار است و خداوند خطاب به پیامبر می فرماید: به امت بگویید اگر اشتباهات گذشته را تکرار کنند، همان بلاها پیش آمد. بنی اسرائیل بر آنها خواهند آمد». قرآن به سرنوشت گذشته انسان می پردازد تا بفهمد تاریخ جهان آموزنده است.

منظم بودن تاریخ وجه اشتراک ما با گذشته است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خداوند در آیاتی در قرآن کریم علت پیروزی و سقوط گمشدگان را بیان می کند: بنی اسرائیل در کنار رهبر خود ایستادند و سختی های محقق را تحمل کردند.

سعیدی یادآور شد: نقطه اشتراک ما با گذشته حقانیت تاریخ است و اگر امروز درست عمل کنیم، انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت. البته مردم ایران تا به امروز عملکرد خوبی داشته اند، اما خطر همچنان در کمین انقلاب است.»

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب همچنان با اصل ولایت فقیه مخالف هستند، افزود: امروز اگر از آمریکا بپرسیم دشمن شماره یک شما کیست، سیدعلی خامنه ای پاسخ می دهد; این انقلاب تداوم انقلاب پیامبر اکرم (ص) است و تداوم آن نیازمند امت انقلابی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: ما در میانه راه هستیم و 8000 داستان و تجربه در پیش داریم و نباید با حرکت رو به جلو و حواس پرتی توسط دشمنان خارجی اشتباه کنیم؛ اما قسمت دیگر مربوط به اثربخشی دولتمردان قبلی

سعیدی در پایان یادآور شد: اگر ملتی از وارث مکتب علوی دست بکشد و مانند سامری زمان حضرت موسی (ع) دست به قیام بزند، قطعاً انقلاب به مسیر اصلی خود ادامه نخواهد داد.


88a3c328 28c5 41c3 83e6 8d25fb4eeaa1 خبر خاکستری



پیروزی انقلاب یک معجزه الهی بود

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تبریک 22 بهمن گفت: پیروزی انقلاب و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم که واقعاً یک معجزه الهی بود.

وی با تبریک ولادت امام جواد(ع) گفت: زمانی که امام جواد(ع) به دنیا آمد، امام رضا(ع) فرمودند این ولادتی است که از نظر برکت وجودش مانند ایشان نداریم. همه ائمه ما سعادتمندند و امام جواد در جوانی رسالت انبیا را بر عهده گرفت.

امام جمعه قزوین گفت: ائمه قرآن فصیح بودند و از این نظر نعمت محسوب می شوند و همه ائمه از جمله امام جواد در قرآن فصیح بودند و در دنیای تاریک ما خداوند آفرید. آنها نور روشن راه و زندگی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روز سیزدهم رجب ولادت حضرت علی (ع) است که در وصف خود فرمودند از کوه سر به فلک کشیده من نهرها جاری می شود و این نهرها نهر بزرگی را تشکیل می دهند.

وی افزود: همه تمدن ها در کنار رودخانه ها شکل گرفته اند و تمدن بزرگ اسلامی که رهبر فرزانه انقلاب از آن صحبت کرده اند در کنار نهر فرهنگ و معارف اسلامی و الهی شکل گرفته است و هر جمله امیرالمومنین (ع) یک جمله است. منبع معرفت.» و آن عرفان است.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) در مورد امیرالمومنین (ع) فرمودند که خدا رحمت کند علی را همیشه از علی رجعت کند چرا که علی و حق از هم جدا نیستند و یکی از آنهاست. محور است و این علی است.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: به همین مناسبت روز پدر را داریم و باید قدردان پدران باشیم و پدر رسول خدا (ص)، امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار را مد نظر قرار دهیم. (ع) برای ما معنای دیگری دارد و همه ما می خواهیم برای پدر و مادر خود ارزش بیشتری قائل باشیم و نسبت به آنها مهربان و مطیع باشیم.

وی با اشاره به کشف موشک راهبردی خیبر شکن گفت: پرتاب موشک خیبر شکن بسیار مناسب و معنادار و بسیار قوی و قدرتمند بود. الحمدلله وقتی یک گروه از بچه های کشور با خارجی ها مذاکره می کنند، دسته دیگر سعی می کنند پایه های نظامی کشور را تقویت کنند.


b70a0a93 0543 4a37 925c c771673d7647 خبر خاکستری

امام جمعه قزوین گفت: کشف این موشک نشان داد که ما با آنها نرفته ایم که نظر خود را عوض کنیم، در دفاع از مظلوم دنیا کوتاه نخواهیم آمد، در دفاع از مظلوم یمن عقب نشینی نمی کنیم. در اعمال اراده الهی برای نفوذ به نور الهی، شکست نخواهیم خورد و از مستضعفان جهان حمایت خواهیم کرد.

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان قزوین گفت: اگر مذاکره و مذاکره می کنیم به معنای کنار گذاشتن آرمان های والای انقلاب اسلامی نیست. بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت ما داریم انقلاب را در سراسر جهان منتشر می کنیم و تا زمانی که ندای لا اله الا الله و محمد رسول الله در جهان طنین انداز شود مبارزه هست و هر جا مبارزه هست ما هستیم و این آرمان است. انقلاب و امام و ما با این دیدگاه در حال مذاکره هستیم. مذاکرات امروز با قدرت، قدرت و اتکال به خداوند متعال است و یقیناً نتایج ارزنده ای خواهیم گرفت.

وی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: اعتکاف ربطی به حج و جمعه دارد، ذکر و تقوا مانند ارکان اعتکاف، حج و نماز جمعه است و انشاالله بتوانیم از آن ایام نهایت استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: ایام شهادت مجاهدان عالم، آیت الله شیخ فضل الله نوری بود، همان مردی که با هر چیزی که ربطی به دین داشت مخالفت می کرد. ما همچنین شهادت سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان را گرامی می داریم.

امام جمعه قزوین گفت: در ماه مبارک رجب با رحلت حضرت زینب (سلام الله علیها) بانویی که سرمایه انقلاب ما بود و عامل بسیار مؤثری در پیروزی انقلاب بود، مواجه هستیم چرا که ایشان تبدیل به یک الگوی زنان در جامعه ما میدان ژاله و شهادت زنان تربیت شده در مدرسه حضرت زینب(س) را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: از حاج آقای سعیدی رئیس دفتر عقیدتی نیروهای مسلح، رزمنده پیشکسوت، دوست امام و رهبر و مجاهد عرصه جهاد که امروز در قزوین حضور دارند و بسیار صحبت می کنند تشکر و قدردانی می کنیم. به طور موثر.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید