بخش قابل توجهی از بازدارندگی نظام، مرهون مجاهدت‌های سپاه است

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم خداوند متعال همه برکات ماه های رجب، شعبان و رمضان را نصیب ما کند تا در مسیر رضایت خداوند متعال حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای همچنین گفت: گروه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه بسیار ارزشمند و ارزشمندی است چرا که وظیفه حفاظت و دفاع از نهادی را بر عهده دارد که خود مسئولیت حفاظت از آن را بر عهده دارد. جمهوری اسلامی ایران است و همانطور که امام عظیم الشّعان فرمودند حفظ نظام از وظایف واجب است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: نیروهای مسلح ما و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نقاطی از کشور هستند که توانسته اند در سطح جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند و امروز بخش قابل توجهی از بازدارندگی نظام ما مرهون تلاش این بخش از کشور است.

رئیس قضایی وی گفت: نیروهای مسلح ما تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا یکی از پاسداران اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و نیروی حفاظت اطلاعات سپاه که وظیفه حفاظت از این مجموعه ارزشمند را بر عهده دارد وظیفه خطیری بر عهده دارد. “

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در ادامه به تبیین و تبیین اهمیت حفظ اسرار به ویژه در عرصه نظامی پرداخت و گفت: یکی از دلایل پیروزی ها و موفقیت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عرصه های مختلف. و نبردها از دفاع مقدس گرفته تا نبرد با تکفیری ها غیرت اوست، حفظ اسرار بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تشریح سطوح مختلف اصول حفاظتی پرداخت و گفت: ابتدا باید از خود محافظت کنیم و اسیر وسوسه های شیطانی و امیال خودخواهانه نشویم. سپس ما باید از بستگان و دوستان خود محافظت کنیم. گاهی بی توجهی به این مهم ضربه سختی به ما وارد می کند; در گام بعدی باید صیانت از مجموعه خود را در دستور کار قرار دهیم و با نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه از مجموعه و همکاران خود حفاظت کنیم. البته لازم به ذکر است که تمامی این سطوح حفاظتی دارای عرض یکسان بوده و همگی در اولویت قرار دارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بی تقوایی سیاسی، اخلاقی و مادی، کوته فکری، پنهان کاری، عدم شناخت اولویت ها، عدم شناخت دوستان و دشمنان و همچنین عدم شناخت زمان از جمله دلایل این امر است. شکست و شکست بسیاری از جنبش ها در تاریخ. در این میان، نقش افشاگری و ارتباط آن با شکست و شکست جنبش‌ها موضوع بسیار مهمی است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تشریح و بیان مصادیق برخی اصول حفاظتی پرداخت و گفت: گاهی در جلسه ای با تعداد کمی شرکت می کنیم و موضوعی که در آن جلسه مطرح می شود در دسته بندی «فوق سری» قرار می گیرد. اگر یکی از معدود اعضای حاضر در جلسه مذکور بخواهد در یک جلسه خصوصی مقوله فوق الذکر «عموماً محرمانه» را بیان کند، حتی اگر همه اعضای آن جلسه قابل اعتماد و قابل اعتماد باشند، باز هم اشتباه است. و اصول حفاظت رعایت نمی شود. پس باید در حفظ اسرار بسیار مراقب و هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی با اشاره به دنیاپرستی و حب دنیا و خطاهای ناشی از آن، گفت: یکی از مشکلاتی که گاهی گریبانگیر ما شده و ممکن است دوباره گریبان گیرمان شود، دنیاپرستی است; ما هیچ تعارفی در این مورد نداریم. حالات دنیوی و نفسانی و وسوسه های شیطانی به سراغ همه می آید، چه عوام، چه استاد دانشگاه، چه ژنرال و چه فرمانده، پس باید بسیار مراقب و مراقب باشیم و در همه زمینه ها و عرصه ها تقوا پیشه کنیم و بدانیم که اگر خدای ناکرده ، رنج خواهیم برد. لغزش کرده ایم، خطای حب مقام یا مال ما را به خطاهای دیگری مانند انحراف اخلاقی و خدای نکرده انحرافات دینی می کشاند.

رئیس قوه قضائیه با تشریح حوزه های مختلف نفوذ در ادارات و نهادها، گفت: گاهی فرد یا نفوذی با تاکتیک ها و اهرم ها سعی در جمع آوری اطلاعات از ما دارد و گاهی هم تلاش خود را جهت ارائه اطلاعات مغرضانه به مردم سوق می دهد. ما برای تصمیم گیری هایمان باعث اشتباه می شویم. این قسمت دوم گاهی اوقات خطرناک تر است، بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی به تشریح سطوح مختلف اثربخشی امنیتی نیروی حفاظت اطلاعات پرداخت و گفت: نیروی حفاظت اطلاعات در گام نخست باید با خیرخواهی و دلسوز تلاش خود را بر حفاظت از مجموعه و همکاران متمرکز کند. رویکرد و در نتیجه اصول و اتخاذ اولویت های پیشگیرانه. دفعه بعد، اگر یکی از اعضای حزب لغزش اولیه داشت، فوراً با او رفتار کنید و اجازه ندهید دوباره لغزش کند. در حالت بعدی اگر فرد کاملا لغزش کرد باید با او برخورد کنند و آن برخورد به گونه ای باشد که فرد مذکور در دوران بهبودی احساس حقارت نکند و مجازات خود را مایه برکت و التماس بداند.گروه دفاع از اطلاعات و… . ناظران.

رئیس قوه قضاییه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات هشتم والفجر خاطرنشان کرد: بدون شک شرایط امروز سخت‌تر از شرایط عملیات هشتم والفجر، زیرا آن روز دشمن شما سربازان شجاع را باور نکرد. ، اما امروز شما را باور می کند و صدمه دیده و از شما کینه دارد، بنابراین دائماً مراقب است و نقشه می کشد; بنابراین مسئولیت شما به ویژه حفاظت از اطلاعات شما خطیرتر و سنگین تر است.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه سرلشکر «جمیری» فرمانده سپاه در سخنانی به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین والفجر هشت و ادای احترام به شهدا، جانبازان و رزمندگان این عملیات گفت: عبور اروندرود که یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در عملیات والفجر هشت بود، به ذهن هیچ تحلیلگر و ژنرال نظامی دنیا نرسید، اما دیدیم که این اقدام انجام شد. با توانمندی های عالی و مثال زدنی رزمندگان و رعایت اصل حفاظت از اطلاعات، به طور موثری خارج شود.

وی با بیان اینکه ماموریت امروز سپاه بسیار دشوارتر، خطیرتر و حساس تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: دژی که امروز سپاه در آن خدمت می کند، سنگر ایستادگی، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

باید بگویم؛ در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای از تعدادی از خانواده های شهدای گروه حفاظت اطلاعات سپاه و تعدادی از نیروهای برگزیده این مجموعه تجلیل شد.