برای ادامه واکسیناسیون در کشور مشکلی نداریم/ مردم برای دریافت واکسن سوم مشارکت داشته باشند

ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800285

بهرام دارایی گفت: با توجه به منابع داخلی، واردات و ذخایری که داریم مشکلی برای ادامه واکسیناسیون در کشور نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، بهرام دارایی امشب در بازدید از مراکز درمانی رامسر گفت: با توجه به منابع داخلی، وارداتی و ذخایری که داریم مشکلی برای ادامه واکسیناسیون در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسترهای مختلفی برای تولید واکسن تاج در کشور در حال تولید است، افزود: این میزان واکسیناسیون برای نوبت اول، دوم و سوم امسال و سال آینده و در صورت وجود واکسن ویژه کافی است. مورد نیاز. تاج. “ما قطعا آن را ارائه می دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مردم برای کنترل قله های بعدی نیاز به تزریق واکسن تاج برای بار سوم دارند تا بتوانیم با مشکلات کمتری از امواج پیشرو عبور کنیم.

دارای بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از خوردن غذای غیر ضروری و بهداشت دست و دریافت واکسن کرون تاکید کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: کشورمان در دو سال اخیر مبالغ زیادی را برای خرید واکسن از سبد کواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده است. متأسفانه به تعهدات خود به موقع عمل نکردند و واکسن های لازم و گونه های خاص را در اختیار ما قرار ندادند.»

وی گفت: ما واکسن های خارجی را از هر منبعی تهیه می کنیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از یکی از مراکز سورت کیوی در تنکابن و پژوهشکده مرکبات و نیمه گرمسیری رامسر برای بررسی حدود کیوی شمالی بازدید کرد.

صادرات کیوی به کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس از اواسط آبان ماه آغاز شد و روند عادی خود را طی کرد، اما در آذرماه امسال مقامات قرنطینه هند دو محموله کیوی ایرانی را به ظن وجود آفت بازگرداندند.

تنها پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری کشور در رامسر واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید